ایندیپندنت :

چشم پوشی غرب از نفاق سعودی ها برای چیست؟

چشم پوشی غرب از نفاق سعودی ها برای چیست؟
شنبه 27 دی 1393 - 23:05

العالم - روزنامه ایندیپندنت با انتشار مقاله ای نوشت که غرب برای حفظ منافع خود میان ثروتمندان سعودی هوادار خود و به اصطلاح میانه رو با وهابی ها تفاوت قائل است.

به گزارش شبکه خبری العالم، " رابرت فیسک " نویسنده مقاله ایندیپندنت در مقاله خود تاکید کرد : امروزه آمریکاییها و اروپایی ها و البته نخست وزیر ما میان سعودی های میانه رو هوادارغرب و ثروتمندانی که به سبب محکوم کردن حمله خونبار اخیر در پاریس مورد ستایش قرار می گیرند با دوستان وهابی آنها که سر دزدان و تاجران مواد مخدر را در محاکمه های ناعادلانه از تن جدا می کنند و اقلیت شیعه مسلمان را شکنجه می دهند و روزنامه نگاران انقلابی کشورشان را شلاق می زنند، تفاوت قائلند.

به نوشته پایگاه اینترنتی مرآه البحرین ، فیسک می نویسد : عربستانی های وهابی بر قربانیان حمله به مجله شارلی ابدو اشک تمساح می ریزند و در عین  حال با تندروها در سوریه و عراق و افغانستان که روزنامه نگاران و امدادرسانان را سر می برند، آثار و بناهای قدیمی تاریخی را منهدم می کنند و زنان را به بردگی می کشند، ابراز همدلی می کنند.

نویسنده در بخش دیگری از مقاله با اشاره به اینکه تمام این مسایل بحرانی سخت به وجود آورده ، افزود : عربستانی ها انسانهای متفاوت و خاصی هستند. آیا اینگونه نیست؟ از مجموع 19 نفری که عامل حملات 11 سپتامبر بودند 15 تای آنها سعودی بودند. جورج دبلیو بوش فورا امکان بیرون رفتن سعودی ها از جمله خانواده بن لادن از آمریکا به یک نقطه امن را فراهم آورد. اسامه خود عربستانی بود؛ اما پس از آن تابعیت وی لغو شد. عربستانی ها از جنبش طالبان حمایت مالی و تسلیحاتی می کردند. هیات امر به معروف و نهی از منکر طالبان کاملا با دستگاه پلیس دینی سعودی وهابی در ریاض و جده تشابه و مطابقت دارد. سعودی ها برای ما بسیار عزیز هستند تا آنجا که تونی بلر روند تحقیقات پلیس انگلیس در مورد پرونده رشوه انگلیسی سعودی را متوقف کرد زیرا منافع ملی انگلیس در خطر بود. البته منافع ملی انگلیسی ها نه منافع ملی سعودی ها!

در این میان توزیع پول عربستان توسط ارگانهای سنی مذهب در آسیا و کشورهای بالکان را نادیده می گیریم. به مساجد جدید ساخته شده توسط عربستانی ها در بوسنی  که شبیه بناهای قدیمی و باشکوه عثمانی هاست و همچنین مساجد سعودی ها در اروپای غربی بنگرید. باید یادآور شد مقام های سعودی و نه براداران وهابی آنها از گروهک داعش حمایت می کنند. روزنامه نگاران نیز پیامهای هشداردهنده از سوی برخی وکلای مدافع دولت عربستان دریافت خواهند کرد.  کارکنان آژانس امدادرسانی در سوریه از تدریس در اردوگاههای پناهندگان سوری که تحت حمایت عربستان هستند، ترس و هراس دارند.

فیسک افزود : یک خبرنگار منتقد ایرلندی به نام فنتان اوتول دراین هفته اشاره کرد: صد میلیارد دلار می تواند بسیاری را ساکت نگه دارد. آل سعود یک ستمگری وحشیانه را مدیریت می کند. آنها رائف بدوی وبلاگ نویس را به اتهام ایجاد فضای عمومی برای بحث و گفتگو به شیوه ای کاملا بربری شلاق زدند.

وهابی ها که قبور اولیا را در افریقا و خاورمیانه ویران کردند هم اکنون از ویران کردن ضریح رسول اکرم (ص) سخن به میان می آورند و آن را یک وظیفه دینی می دانند. اما کاریکاتور توهین آمیز در باره رسول اکرم (ص) اقدامی تحریک آمیز توصیف شده که عاملان آن مستحق مرگ هستند!

نویسنده با لحنی طعنه امیز می افزاید : البته ما با همه عناوین ریز و درشت یاد شده آشنا هستیم. سعودیها سردمدار جنگ علیه تروریسم هستند زیرا تروریستها را بازداشت کرده و آنها را شکنجه می دهند . البته باید در این خصوص تامل کنیم . سعودی ها تروریستها را به زندان می افکنند و عناصر داعش را به عنوان تروریست محکوم می کنند و در کنار مصر و روسیه و پاکستان از فرانسه و اروپا در جنگ با تروریسم حمایت می کنند.اما نباید بگویی عربستان دارای یک رژیم وهابی است زیرا این امر اشتباه است چرا که وهابی ها هیچگاه از خود به عنوان وهابی نام نمی برند زیرا آنها مسلمانان واقعی هستند. وضعیت سعودی ها از این قرار است. آیا اینگونه نیست؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها