پشت پرده حمایت خارجی از القاعده در یمن

پشت پرده حمایت خارجی از القاعده در یمن
يکشنبه 28 دی 1393 - 08:54

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن، تأکید کرد، این جنبش اسنادی را در دست دارد که نشان می‌دهد القاعده در یمن از سوی برخی کشورهای منطقه‌ای و غربی حمایت می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد عبدالسلام" گفت: بعضی جریانهای سیاسی در یمن با گروه های تروریستی در ارتباط هستند.
وی افزود: اطلاعات دقیقی داریم که برخی دولتها نمی خواهند سلاح خود را به سوی تکفیری ها و گروه های مسلح نشانه بروند، زیرا با آن تروریستها ارتباط نزدیکی دارند و از آنان حمایت می کنند.
عبدالسلام خاطرنشان کرد که پیشتر نیز نیروی هوایی به نفع تروریستها وارد عمل شد و مراکز کمیته‌های مردمی را که درحال درگیری شدیدی با تروریستها بودند، هدف قرار دادند.
سخنگوی رسمی انصارالله یمن گفت: توطئه ای بین المللی و منطقه ای برای هدف قرار دادن کمیته های مردمی در یمن تحت عنوان جنگ علیه تروریسم وجود دارد؛ زیرا ثبات یمن به نفع آنها نیست.
عبدالسلام اظهار داشت: دلیل حمایت از القاعده در یمن، ضربه زدن به کمیته‌های مردمی است؛ کمیته‌هایی که از دل جامعه یمن برخاسته و کنترل امور را در دست گرفته اند.
وی تأکید کرد: برخی طرفهای امنیتی در یمن تلاش می کنند که این کشور را به بهانه جنگ علیه تروریسم و تکفیری‌ها، به صحنه جنگ و درگیری تبدیل کنند؛ آنان می‌خواهند از طریق ضربه زدن به امنیت و ثبات یمن کنترل امور این کشور را در دست بگیرند، به همین دلیل زیرساختها و مراکز اصلی یمن را هدف قرار دادند، تا کنترل خود را بر منافذ زمینی و دریایی تضمین کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها