5 سال زندان در انتظار مجری زن ترکیه‌ای

5 سال زندان در انتظار مجری زن ترکیه‌ای
يکشنبه 28 دی 1393 - 19:16

یک مجری و روزنامه نگار ترکیه‌ای به علت انتشار پیامی در پایگاه اجتماعی تویتر که در آن از مردم این کشور خواسته بود، نام قاضی عامل توقف تحقیق درباره پرونده فساد در این کشور را فراموش نکنند، با پنج سال زندان مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صدف کباش" روزنامه نگار و مجری تلویزیونی ترکیه ای، در صفحه شخصی در تویتر از مردم این کشور خواست تا نام قاضی عامل توقیف بررسی پرونده فساد در این کشور را فراموش نکنند.
به نوشته روزنامه "حریت" چاپ ترکیه، کباش در این پیام که نوشت: "نام آن قاضی را که در 17 دسامبر 2013 تصمیم گرفت تحقیقات درباره پرونده فساد را متوقف و این پرونده را مختومه اعلام نماید فراموش نکنید."
اتهامات فساد مذکور در این پرونده، وزرا و مسؤولان عالی رتبه دولت "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر سابق و رئیس جمهور کنونی ترکیه را شامل می شود، که منجر به برکناری چهار تن از وزرای وی و صدها فرمانده پلیس، اعضای دادستانی و قضات دادگستری این کشور شد.
دادستانی ترکیه، فهرستی از اتهامات را علیه کباش آماده کرده که در آن آمده است؛ نامبرده افرادی را که در "جنگ علیه تروریسم شرکت بودند هدف قرار داده و آنان را تهدید کرده است".

برای این اتهامات، مجازاتی از یک سال و نیم تا پنج سال زندان پیش بینی شده است.
نیروهای امنیتی با یورش به منزل کباش در 30 دسامبر گذشته او را بازداشت کردند. وی پس از بازجویی در دادستانی، آزاد شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها