راههای کمک آمریکا به داعش چیست ؟

راههای کمک آمریکا به داعش چیست ؟
سه شنبه 30 دی 1393 - 18:42

العالم - کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) اعتراف کرد که کشورش با ادعای یک جامعه باز ، به گروه تروریستی داعش در ترویج افکار و عقایدش کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، رابرت بیر در گفتگو با "سی ان ان" گفت: ما با انتشار تصاویری مانند زندان ابوغریب و امثال آن به داعش کمک می کنیم.
در این مصاحبه "مارتا بیس" دیگر کارشناس برنامه نیز به عدم انتشار ویدیوهای مربوط به شکست و عقب نشینی داعش اشاره کرد و گفت: تنها چیزی که از رسانه های غربی پخش می شود ویدیوهایی است که خود داعشی ها از پیروزی هایشان منتشر می کنند.
وی افزود: داعش عملا موفق شده تا یک علامت تجاری برای خود به وجود آورد . علامت تجاری به عنوان یک عامل ارتباط قوی با مردم می تواند داعش را به عنوان طرف پیروز میدان به مردم القا کند . به همین دلیل در میان تصاویر پخش شده از سوی آمریکا به ندرت می توان نشانه هایی از شکست و عقب نشینی داعش مشاهده کرد.
گفتنی است گروه تروریستی داعش با نظارت و پشتیبانی غرب و آمریکا تشکیل شد و با حمایت مالی آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس توانست بر مناطقی از عراق و سوریه به ویژه شهرهای موصل، الرقه و دیرالزور تسلط یابد.
اعضای حزب منحل شده ی بعث عراق مهمترین و برجسته ترین سرکرده های داعش را تشکیل می دهند. هزاران تن از به اصطلاح "جهادی" ها در میان عناصر داعش وجود دارند که توسط دستگاههای اطلاعاتی کشورهای غربی و منطقه ای برای جنگ در سوریه فرستاده شده اند.
داعش تا کنون کشتارهای وحشتناکی در دو کشور عراق و سوریه به راه انداخته و به هر جنایتی از جمله اعدام های گروهی، تجاوز، اسیر گرفتن و فروش زنان و کودکان دست زده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها