100آمریکایی به عناصر مسلح سوری آموزش می‌دهند

100آمریکایی به عناصر مسلح سوری آموزش می‌دهند
شنبه 4 بهمن 1393 - 13:28

پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام 100 سرباز آمریکایی به خاورمیانه را صادر کرد، تا مخالفان سوریه را آموزش دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کربی" سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی گفت: به سربازان آمریکایی که اکثر آن ها از نیروهای عملیاتی ویژه هستند، اجازه داده شد که هفته آینده، راهی منطقه شوند. آن ها طی روزهای آینده عازم کشورهایی در خارج از سوریه خواهند شد و در هفته های آینده، گروه هایی چند صدنفره به آن ها خواهند پیوست که شمار زیادی از آنان مربی های نظامی هستند.
در حال حاضر، بخش اعظم حملات هوایی آمریکا ضد داعش، در حمایت از مبارزان کُردِ منطقه عین العرب (کوبانی) در مرزهای سوریه و ترکیه صورت می گیرد.
کربی روز جمعه گفت که نیروهای کرد، در حال حاضر 70 درصد از کوبانی (عین العرب) را در کنترل خود دارند.
وی تاکید کرد که شمار نیروهای آمریکایی که برای ایجاد مراکز آموزش اعزام شده اند، دستکم 100 نفر است که پیش انجام کارهای بیشتر، به بررسی اوضاع میدانی خواهند پرداخت.
در این میان، ترکیه، قطر و عربستان سعودی، برای تامین اماکنی جهت آموزش به نیروهای معارض سوری اعلام آمادگی کردند، با این حال کربی، اماکن مدنظرِ نیروهای آمریکایی برای ایجاد پایگاه آموزشی را اعلام نکرد.
ارتش آمریکا، پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد دستکم 1000 سرباز، شامل 400 مربی و چند صد نیروی پشتیبانی را به منطقه اعزام کند.
کربی هفتۀ گذشته، از احتمالِ آموزش دادن به چند صد نیروی نظامی خارجی از جمله نیروهایی از کشورهای میزبان خبر داده بود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها