گزارش روزنامه انگلیسی از اردوگاه های داعش

گزارش روزنامه انگلیسی از اردوگاه های داعش
يکشنبه 5 بهمن 1393 - 14:57

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی از داخل اردوگاه های داعش، به تشریح برخی فعالیتهای این گروه تروریستی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبكه العالم، "حسن حسن" خبرنگار آبزرور در گزارشی میدانی روند آموزش نظامی در پادگان‌های گروه تروریستی داعش و چگونگی پیوستن عناصر جدید به این گروه را تشریح كرد.
این خبرنگار با سرزدن به پادگانهای آموزشی دواطلبان جدید پیوستن به گروه تروریستی داعش، از شیوه ها و مراحل آموزش نظامی آنها گزارش تهیه كرده است.
در این گزراش آمده است: نخستین روز "حمید غنام" در یكی از اردوگاه‌های گروه داعش روز بسیار پرکاری بود. غنام در ساعات اولیه صبح 13 آگوست چمدان لباسهایش را برداشت و عازم خیابان اصلی روستایش شد و با سه فرزند پسر عمویش ملاقات كرد. او به خانواده‌اش نگفت كه چه كار می‌خواهد انجام دهد.
حسن حسن، سفر حمید و پسرعموهایش به پادگان‌های آموزش نظامی داعش را دنبال می‌كند؛ جائیكه آموزش نظامی با سنجیدن و ارزیابی دانش دینی آنها آغاز می شود؛ و آنها سپس درباره کسانیکه آنان را "نصیری ها" (علویها) می نامند و ارتش آزاد سوریه و سایر کسانیکه آنان را گمراهان می دانند مطالبی را فرا می گیرند.
این خبرنگار که با تعدادی از افراد ملحق شده به گروه داعش ملاقات كرده است، افزود: اطلاعات كافی درباره آنچه در داخل اردوگاه های آموزشی می گذرد، وجود ندارد.
وی با بیان اینكه گروه داعش همان ایدئولوژی القاعده و حتی رژیم حاكم در عربستان را دنبال می كند، افزود: ویژگی ها و نشانه های دقیق شناخته شده از این ایدئولوژی اندك است، زیرا منابع مستقیمی در این زمینه وجود ندارد بلكه اطلاعات مربوط به این ایدئولوژی از شبكه های اجتماعی و سایت های اینترنتی بدست می آید.
این نویسنده افزود: اعضای جدید بین 45 تا یكسال در پادگانهای آموزشی باقی می مانند و آمیخته ای از آموزش سیاسی و دینی و نظامی را فرا می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: اعضای جدید در آغاز در ایست‌های بازرسی خدمت می كنند و در مرحله بعدی به خطوط مقدم می رود. اعضای جدید در صورت سرپیچی از اوامر یا عدم تمایل به اجرای امور مربوط به گروه داعش مجازات می شوند كه از جمله آنها ممكن است شلاق بخورند یا دوباره آموزش ببینند.

پربیننده ترین خبرها