جلوگیری مرزبانان ترکیه از بازگشت سوریها به عین العرب

پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 - 21:44

خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد که مرزبانان ترکیه از بازگشت پناهندگان سوری به عین العرب جلوگیری می کنند.

"عبیده عبدالفتاح" خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، دولت ترکیه خبر آزادسازی شهر عین العرب سوریه را نادیده گرفته است و اهالی این شهر را که به ترکیه پناه برده اند ، از بازگشت به شهر خود منع می کند.
شهر عین العرب در مرز سوریه با ترکیه پس از 4 ماه آزاد شد و مبارزان کُرد توانستند اعضای داعش را از این شهر بیرون برانند و تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد کنند .
"اوزکان اوتاش" کارشناس سیاسی ترکیه روز پنجشنبه به خبرنگار العالم گفت : آمریکا و حزب عدالت و توسعه همیشه تلاش می کردند که کُردها را منزوی و وابسته به خود کنند.
اوتاش خاطرنشان کرد: دولت ترکیه همیشه کُردها را به همکاری با داعش و مبارزه با نظام سوریه تحریک می کرد. 
کارشناسان پاکسازی عین العرب را شکستی برای دولت آنکارا می دانند زیرا این دولت پیوسته از داعش حمایت می کرد.
"حسن آک گول" نماینده حزب جمهوریخواه خلق در پارلمان ترکیه نیز به خبرنگار العالم تأکید کرد: مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تشکر کرد ولی اردوغان هیچ کاری در خصوص مبارزه با داعش نکرد بلکه برای این گروه تروریستی مبالغ مالی ، اسلحه و مهمات و اماکن اقامت تأمین می کرد .
آک گول خاطرنشان کرد: بارزانی به جای تشکر از اردوغان باید سیاست های وی را محکوم می کرد زیرا اردوغان در وقایع منطقه خاورمیانه خصوصاً عین العرب دست دارد.
این در حالی است که نیروهای امنیتی ترکیه مانع عبور اهالی آواره عین العرب از مرزهای این کشور برای بازگشت به مناطق سکونت خود می شوند و با گاز اشک آور آنها را از گذشتن از سیم های خاردار منع کردند. 
خبرنگار العالم اعلام کرد : شهر عین العرب برای داعش اهمیت استراتژیک داشت زیرا تروریست ها از طریق این شهر بین ترکیه و سوریه تردد می کردند و داعش نفت مسروقه را به خارج منتقل می کرد. 
1/29-
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها