عملیات ارتش سوریه علیه النصره در درعا + فیلم

يکشنبه 12 بهمن 1393 - 22:58

ارتش سوریه، علاوه بر بازپس گیری مناطق گسترده ای از حومه درعا، پایگاه های نظامی جبهه النصره در این منطقه را نابود کرد.

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، با وجود ادامه تنش ها در منطقه، درگیری ها در جنوب سوریه، همچنان ادامه دارد. ارتش سوریه، در شمال روستای الشیخ مسکین واقع در حومه درعا پیشروی کرد و کارگاه اکسیژن و پست ایست بازرسی المعصره را پس از درگیری شدید با عناصر مسلح تروریست، بازپس گرفت.

روستای الشیخ مسکین، از بزرگ ترین پایگاه ها و جایگاه های اختفای عناصر مسلح جبهه النصره اعم از جنبش المثنی و دیگر گروه های تروریست به شمار می رود که فعالیت های گروه های تروریستِ مستقر در این روستا، با هماهنگی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

"حسن الحسن" کارشناس نظامی در این خصوص به شبکه العالم گفت: "اکثر تروریست های مستقر در این روستا، وابسته به جبهه النصره هستند. شماری از آنان، آموزش های اولیه را در اردن و تحت نظر کارشناسان نظامی آمریکایی و اسرائیلی دیده اند."

از سوی دیگر، منابع نظامی از ارسال تجهیزات تازۀ نظامی برای نیروهای ارتش سوریه در شهر ازرع واقع در نزدیکی روستای الشیخ مسکین خبر دادند. این تجهیزات، به ارتش سوریه کمک می کند که هرگونه حمله احتمالی عناصر مسلح تروریست را خنثی کند. ارتش سوریه با همین تجهیزات، توانست در حمله ای بی نظیر، مقر جبهه النصره را در این منطقه به طور کامل منهدم کند. پایگاه نظامی جبهه النصره در این منطقه، ساختمانی چهار طبقه ای بود که به اسم "ساختمان زرد" شناخته می شود. این ساختمان، در منطقه غربی در شهر بصری الشام قرار دارد. همه تروریست هایی که در این پایگاه مخفی بودند، به هلاکت رسیدند.

"حسن الحسن" گفت: عملیاتِ حمله به ساختمان ها و ویران کردنِ آن ها با طور کامل، عملیاتی بی نظیر است و چنین عملیاتی جز با نفوذ اطلاعاتی به پیکرۀ گروه های مسلح و پیگیری های میدانی، امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: در این مجال، شمار زیادی از شهروندان شریف سوری، به نیروهایی اطلاعاتی تبدیل شدند که هرگونه تحرکات عناصر مسلح تروریست را رصد و پیگیری می کنند.

از سوی دیگر، اکثر افراد یک گروه مسلح تروریست که سعی داشتند به جادۀ ارتباطی استان السویداء و گذرگاه مرزی نصیب میان سوریه و اردن نفوذ کنند، به هلاکت رسیدند.
مرزهای اردن، همواره عرصه نفوذ عناصر مسلح از ملیت های مختلف است که از میان آن ها می توان به عناصر جریان سلفی اردنی اشاره کرد.

در این عملیات، علاوه بر هلاکت شمار بسیار زیادی از افراد گروه مسلح، خودروهای آنان نیز منهدم شد. بر اساس اعتراف برخی از سرکردگان گروه های مسلح، شماری از زخمی های این عملیات، در بیمارستان های اردنی درمان شدند.

1-10:38
26

 

پربیننده ترین خبرها