شکست انگلیس در کمک به آوارگان سوری

شکست انگلیس در کمک به آوارگان سوری
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 14:45

روزنامه گاردین ناتوانی دولت انگلیس در کمک به آوارگان سوری را شرم آور دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین در سرمقاله امروز خود نوشت: بسیاری از دولت ها وعده داده اند که کمک های انسان دوستانه بیشتری را به آوارگان ارائه دهند، اما شکست وزارت کشور انگلیس در کمک بیشتر به اغلب آوارگان سوری که نیازمند کمک و درمعرض خطر هستند، بسیار شرم آور است.

به نوشته گاردین؛ جنگ فاجعه بار درعراق و سوریه ، حدود 10 میلیون نفر را به ترک منازل خود وادار کرده است ، و 4 میلیون نفر از آن ها هم توانسته اند به کشورهای همسایه مانند لبنان ، ترکیه و اردن بروند ، اما بقیه کشورهای جهان درهای خود را به روی آنان بسته اند.

گاردین درادامه نوشت: بسیاری از سازمان های انسان دوستانه مانند سازمان عفو بین الملل و سازمان کریستین اید و سازمان امدادرسانی اسلامی هفته گذشته از دولت انگلیس خواست که شمار بیشتری از آوارگان سوری را درخاک خود جای دهد.

"جيمز بروكنشير" وزیر مهاجرت انگلیس بهار سال گذشته ادعا کرد انگلیس در حمایت از کسانی که نیازمند کمک هستند، سابقه ای تاریخی دارد؛ از این رو ، برنامه ای را برای اعطای حق پناهندگی به سوری هایی که بیشتر نیازمند کمک و درمعرض خطر هستند، تهیه کرده است و تلاش می کند تا پناهگاه امن را برای آنان درست کند و به آن ها کمک های ضروری را در انگلیس ارائه کند.

به نوشته گاردین ، با گذشت یک سال از این تصمیم ، انگلیس فقط 90 آواره سوری را پذیرفته است.

گاردین افزود: آلمان و سوئد دو کشوری هستند که با سعه صدر آوارگان سوری را درخاک خود پذیرفته اند.

گاردین از دولت انگلیس خواست به ندای سازمان های خیریه و انسان دوستانه برای پذیرش شمار بیشتری از آوارگان درخاک این کشور جامه عمل بپوشاند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها