تایمز: شاه اردن در آستانه از دست دادن پایگاه مردمی است

تایمز: شاه اردن در آستانه از دست دادن پایگاه مردمی است
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 21:43

العالم - روزنامه "تایمز" چاپ لندن در سرمقاله امروز خود نوشت: ملک عبدالله دوم پادشاه اردن با خطر از دست دادن کامل حمایت مردمی مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این روزنامه به بریده شدن سر "کینجی گوتو" روزنامه نگار ژاپنی به دست عناصر تروریستی داعش اشاره و خاطرنشان کرد که خانواده این قربانی ژاپنی اینک می توانند مراسم عزاداری برای وی برگزار کنند زیرا سرنوشت وی مشخص شده ؛ اما کابوس خانواده "معاذ الکساسبه" خلبان اردنی گرفتار در دست داعش، همچنان ادامه دارد.

این روزنامه افزود: هنوز مشخص نیست که الکساسبه زنده است یا مرده و حتی اگر زنده باشد، آزادی او مشروط به آزادی "ساجده الریشاوی"، زن انتحاری عراقی، است و شواهد و قرائن بیانگر آن است که وعده های دولت اردن برای تضمین سلامتی الکساسبه، تا کنون بی نتیجه بوده است.

تایمز نوشت: اردن متحد مهم ائتلاف بین المللی ضد داعش است اما مردم اردن از نقش کشورشان در این زمینه رضایت ندارند و خانواده الکساسبه و عشیره وی به صورت آشکار از شکست دولت اردن در حمایت از فرزندانشان انتقاد کرده اند.

این روزنامه در پایان خاطرنشان کرد که ثبات اردن در بحبوحه انقلاب های عربی بیشتر معجره به نظر می رسد و بدون شک نمی توان گفت اوضاع این کشور به همین شکل باقی می ماند و به نظر می رسد معامله ملک عبدالله با مردم این کشور مبنی بر "وفاداری در مقابل تامین امنیت"، در آستانه رنگ باختن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها