شاه‌ اردن خواستار ‌تشکیل ‌ائتلاف عربی-اسلامی شد

شاه‌ اردن خواستار ‌تشکیل ‌ائتلاف عربی-اسلامی شد
پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 19:36

العالم - پادشاه اردن، تشکیل ائتلافی "عربی-اسلامی" را برای مبارزه با تروریسم خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ملک عبدالله دوم ، در دیدار با شماری از چهره های سرشناس منطقۀ بادیۀ میانه، بر ضرورت گسترش ائتلاف ها ضد تندروی ها تاکید و خاطر نشان کرد: ائتلاف های مبارزه با تروریسم، باید عربی – اسلامی باشد، تا جامعه جهانی در آن، ایفای نقش کند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی اردن "پترا"، پادشاه این کشور گفت: جنگ با سازمان های تروریستی، جنگی پیشدستانه در دفاع از دین اسلام است. در این راستا، باید رویکردی فراگیر برای مبازرۀ نظامی، امنیتی و ایدئولوژیک با تروریسم و تندروی دنبال شود. اکنون جنگ، در داخل اسلام است، به همین سبب عرب ها و مسلمانان باید ابتکار عمل را برای یاری اسلام و رسالتِ این دین، به دست گیرند.

ملک عبدالله درباره "معاذ الکساسبه" خلبانِ اردنی که به دست داعش اسیر شده است، گفت: الکساسبه، فرزندِ همه اردنی هاست و مراجع ذیربط در این زمینه، تلاش های گسترده ای برای آزادی او در دست اقدام دارند. من از همه می خواهم صبور باشند و بگذارند کارشناسان وظیفه خود را در این زمینه، انجام دهند.

وی وضع در مرزهای کشورش را خوب توصیف و اردن را کشوری قدرتمند ارزیابی کرد که دیگر کشورها به آن نیازمندند، اما در عین حال در توجیهِ علت مشارکت خود در تظاهراتِ حمایت از مجلۀ فرانسوی"شارلی ابدو" گفت: اگر کشورهای عربی و اسلامی در تظاهرات ضد تروریسم شرکت نکنند، چه کسی از غیرمسلمانان، کنار مسلمانان خواهد ایستاد؟

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها