حمایت یمنیها از طرح انصارالله در کنفرانس ملی+فیلم

سه شنبه 14 بهمن 1393 - 15:57

صنعا (العالم)- خبرنگار شبکه العالم دریمن گزارش داد: شهروندان یمنی در حمایت از تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانس ملی یمن که با فراخوان جنبش انصارالله برگزار شد، در صنعا پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواهان حمایت از مشارکت ملی، اصلاح اشکالات پیش نویس قانون اساسی ومقابله با گروه های تکفیری شده و بر مخالفت با مداخلات خارجی تاکید کردند.
استقبال مردم از تصمیمات اتخاذ شده درکنفرانس ملی یمن، با برگزاری تظاهرات گسترده در صنعا که توسط گروه های بیست و یک سپتامبر هماهنگ شده بود، نمود پیدا کرد.
شرکت کنندگان، این راهپیمایی را بیانگر موافقت با تلاشها برای یافتن "راهکار انقلابی" برای بحران موجود و همه تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص دانستند.
یمنی ها همچنین در شعارهای خود بار دیگر مخالفتشان را با اقدامات گروه های خارجی و داخلی در زمینه بحرانی کردن کشور اعلام کردند.

یکی از راهپیمایان در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، مردم یمن کاملا و قطعا از تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانس ملی و بیانیه پایانی آن حمایت می کنند.

تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانس صنعا به ویژه سه روز مهلت مشخص شده برای مذاکرات گروه های سیاسی ، به بروز واکنش های متضادی منجر شد برخی آن را ابزاری برای اعمال فشار بر سیاستمداران جهت تسریع در رایزنی های خود و تقویت اصل مشارکت، برخی آن را شرطی غیر قابل تحقق برای یکه تاز بودن جنبش انصار الله در صحنه سیاسی می دانند به ویژه این که کمیته های انقلابی پس از پایان مهلت تعیین شده مسوول ساماندهی وضعیت نهادهای دولتی هستند.
"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله روز سه شنبه در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد، برخی گروه های سیاسی در صدد ادامه یافتن خلاء سیاسی و وضعیت موجود، تخریب و زیان کشور هستند تا مسوولیت آن را بر عهده انصار الله و انقلابیون بیاندازند.
فقط دو روز به مهلت مشخص شده باقی مانده و تا این لحظه دیدارهای جمال بن عمر نماینده سازمان ملل متحد دریمن با گروه های سیاسی برای دست یافتن بر راهکاری در خصوص پر کردن خلاء موجود هیچ نتیجه ای نداده و رایزنی ها و درکنارآن کشمکش ها و عقب نشینی ها که جدیدترین آن عقب نشینی گروه الناصری بود، همچنان ادامه دارد.
"ابراهیم حسین" فعال سیاسی یمن نیز در گفت وگو با العالم، از همه مردم آزاده این کشور، اعضای شرکت کننده در کنفرانس ملی، اعضای حزب الاصلاح و دیدار مشترک خواست تا متحد و با تلاش پیگیر کشور را به جای درگیری های سیاسی به ساحل امن برسانند.

گفتنی است در رایزنی های موجود میان گروه های سیاسی، اختلافات در زمینه حل بحران خلاء قانون اساسی در حال افزایش است و مهم ترین گزینه نیز انتقال قدرت به رییس جمهوری توافقی یا شورای ریاستی است که همه گروه ها را شامل شود.

به توافق نرسیدن گروه های تاثیرگذار سیاسی در یمن، گفتگوهای نشست ملی برای خروج این کشور از بحران را با چالش جدی مواجه کرده است.  بحران یمن از چندی پیش و در پی پافشاری رییس جمهور و نخست وزیر مستعفی این کشور بر طرح تقسیم یمن به ۶اقلیم اوج گرفت.
گفته می شود، برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان با تلاش ها برای تشکیل شورای ریاست جمهوری در یمن مخالفت کرده اند.

MKH-2-22:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها