پاکسازی برخی مناطق حومه حلب از تروریستها + فیلم

چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 13:20

دمشق ( العالم ) - ارتش سوریه تپه المیاسات نزدیک البریج در حومه حلب را از چنگال تروریستها آزاد، و شماری از مناطق واقع در منطقه الزبدانی نزدیک مرزهای لبنان را از لوث وجود آنها پاکسازی کرد .

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه در گزارشی تأکید کرد، "ابومسلم تونسی" سرکرده گروهک موسوم به "جبهه النصره" در "سبنا" در قلمون به همراه معاونانش در عملیات ارتش سوریه به هلاکت رسید.

همچنین مواضع جدیدی در منطقه زبدانی در مرز سوریه و لبنان در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته است .

ارتش سوریه چندی پیش تپه النمرود ، تپه الهوی و تپه الاعلی در منطقه از سمت غرب و تپه های واقع در پیرامون شهرک معدر را به تصرف خود درآورد.

نیروهای ارتش همچنین گذرگاههای مرطیبه ، زمرانی ، رومیات و فیخه در منطقه جرود قلمون را که محل آمد و شد تروریستها است به شدت در هم کوبیدند، و با هدف قرار دادن مواضع آنان در منطقه زهره علی در جرود القاره و در وادی العوینه و سدر بستان در جرود فلیطه شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند.

یورش گروهک موسوم به جیش الاسلام با پشتیبانی عناصر جبهه النصره به شهرک سقبا و استقرار پست های بازرسی از میدان حوریه تا منطقه کفربطنا، به شدت موجب خشم مردم در منطقه غوطه شرقی دمشق شد.

تروریستها در یورش به این منطقه، انبارهای سلاح و مواد غذایی را غارت کردند.

سرکردگی گروهک الانصار را یک اردنی که از جبهه النصره جدا شده، برعهده دارد .

"عمار الاسد" نماینده پارلمان سوریه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت : " آنها به منظور سرقت و غارت از یکدیگر به جنگ پرداختند تا اوضاع خود را بهبود بخشند و برخی از آنها اهداف طمع جویانه در سر دارند . هر یک از این گروهها به یک طرف یا کشور خاص وابسته است و به همین دلیل میان این گروهها بر سر مراجع و منابع خود و اولویت ها اختلاف نظر وجود دارد و همین امر منجر به کشتار و ویرانی می شود.

بدیهی است زهران علوش از این پس نمی تواند روند تحولات امور در غوطه را در اختیار داشته باشد زیرا حمایت ساکنان شهرکهای حموریه ، سقبا و کفربطنا را از دست داده است که پر جمعیت ترین روستاهای غوطه بشمار می روند.

ارتش سوریه با افزایش کنترل بر جاده دمشق - بیروت، قلمرو تحت کنترل خود را گسترش می دهد و از سوی دیگر کنترل زهران علوش بر غوطه شرقی در حال کاهش یافتن است و فقط دوما و نیمی از النشابیه و بخش های کوچکی از میدعه و جوبر در اختیار او باقی مانده است .

پربیننده ترین خبرها