واکنش مقاومت به اقدام مصر علیه قسام + فیلم

جمعه 17 بهمن 1393 - 11:57

غزه- العالم- گروه های مقاومت فلسطین، معرفی گردان های قسام از سوی یک دادگاه مصری به عنوان یک گروه تروریستی را محکوم کرده و آن را ظالمانه و مشکوک ارزیابی کردند.

خبرنگار شبکه العالم از غزه گزارش داد، شاخه‌های نظامی گروه‌های مختلف فلسطینی دیروز (پنجشنبه) کنفرانس خبری مهمی برگزار کردند.

این کنفرانس در اعتراض به رأی دادگاهی در قاهره مبنی بر معرفی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" به عنوان یک گروه تروریستی برگزار شد.
شرکت کنندگان در این کنفرانس با دعوت از گروهها برای برپایی تظاهرات اعتراض آمیز در روز جمعه تاکید کردند: این حکم برگرفته از خواست و اراده مردم مصر نیست و مقاومت فلسطین در امور مصر و دیگر کشورهای عربی دخالت نمی کند.
گردان‌های قسام به همراه دیگر گروه های مقاومت با حضور در کنفرانس مطبوعاتی در غزه، یکصدا مخالفت خود را با تصمیم دادگاه مصری اعلام کردند.

"ابو عمر" سخنگوی شاخه نظامی گردان های مقاومت به خبرنگار شبکه العالم گفت: مقاومت و گردان های القسام ضد دشمن صهیونیستی بوده و بهترین دلیل در این باره، درگیری با اشغالگران صهیونیست در کمتر پنج سال می باشد.

گردان هان های مقاومت تصمیم این دادگاه را زیبنده مصر، که نزدیک ترین همسایه نوار غزه است، ندانسته و خواستار برگزاری راهپیمایی گسترده در انعکاس خشم خود علیه این تصمیم شدند.

ابو عمر تصریح کرد: از ملت و برادران خود در مصر می خواهیم با این تصمیم ظالمانه مخالفت کنند همچنین از ملت فلسطین می خواهیم با همه توان مخالفت و خشم خود را در راهپیمایی اعتراضی در کرانه باختری و نوار غزه علیه این تصمیم ظالمانه اعلام کنند.
تصمیم دادگاه مصر شوکی را در محافل فلسطینی وارد کرد، این محافل با تاکید بر عدم ارتباط با اقدام نظامی در شبه جزیره سینا، این تصمیم را خطرناک برشمرده و خواستار عقب نشینی مصر از آن شدند.

"نائل عوده" سخنگوی گردان های مجاهدین به شبکه العالم گفت: ما این تصمیم را بسیار خطرناک می دانیم و از این منبر از کشور برادر مصر می خواهیم که در تصمیم خود بازنگری کرده و در کنار مقاومت برای رویارویی با اشغالگران بایستد.

در همین حال جنبش حماس در مخالفت با تصمیم دادگاه مصر درقراردادن گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در لیست تروریستی، تظاهرات باشکوهی در نوار غزه برپا کرد.

تظاهرکنندگان با برافراشتن پرچمهای این جنبش (حماس) در شهر جبالیا در شمال غزه، شعارهایی چون "حماس تروریست نیست" و "حماس مایه فخر و مباهات ماست" سر دادند.

در پایان راهپیمایی، "سامی ابوزهری" سخنگوی حماس، تصمیم دادگاه مصر در تروریست خواندن گردان های القسام را برای حماس بی اهمیت دانسته و تصریح کرد: ادامه محاصره علیه غزه، موجب خواهد شد مقاومت فلسطین دست به اقدامات و تحرکات میدانی وسیعی بزند. وی با تاکید بر اینکه درگیری فقط با اشغالگران صهیونیستی خواهد بود از سیاستمداران مصری خواست در تصمیم خود بازنگری کنند.

پربیننده ترین خبرها