تشدید اعتراضها در آستانه سالگرد انقلاب بحرین + عکس

تشدید اعتراضها در آستانه سالگرد انقلاب بحرین + عکس
جمعه 17 بهمن 1393 - 16:39

مردم مناطق مختلف بحرین، با برگزاری تظاهرات گسترده پس از نماز جمعه، بر آمادگی خود برای مشارکت در فعالیتهای انقلابی در آستانه سالگرد انقلاب 14 فوریه، تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت خبری "منامه پست"، تظاهرکنندگان در مناطق "الهمله"، "کرزکان"، "البرهامه"، "کرباباد"، البلاد القدیم" و "الدراز" در شعارهای خود از بازداشت شدگان سیاسی حمایت کرده و آزادی فوری "شیخ علی سلمان" دبیرکل جمعیت وفاق و همه فعالان را خواستار شدند.
بحرینی ها همچنین اقدام رژیم آل خلیفه در لغو تابعیت حدود 50 فعال بحرینی را محکوم کرده و تأکید کردند که نام بردن از این فعالان سیاسی در کنار فهرست اسامی تروریستها و اعمال مجازات یکسان برای همه آنان، اقدامی از سوی رژیم آل خلیفه به هدف تحریف افکار عمومی است.

سایت جمعیت وفاق، نیز با اشاره به برگزاری تظاهرات بزرگی در الدراز در غرب شهر منامه برای محکوم کردن بازداشت شیخ علی سلمان، تأکید کرد که مزدوان رژیم آل خلیفه جلوی تظاهرکنندگان را گرفته و از زور و اقدامات خشونت آمیز علیه آنها استفاده کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات عکس های دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی را به زبان انگلیسی در دست داشتند که روی آن عبارت های "رهبر ما را آزاد کنید" و "سرکوب هرگز ما را ساکت نخواهد کرد" نوشته شده بود.

تظاهرات کنندگان همچنین با سردادن شعار گفتند که رژیم آل خلیفه با سرکوبگری خود و نقض کردن حقوق بشر و تعدی و تحریک کردن مردم بحرین با بازداشت شخصیت های مشهور و سرشناس مردمی از مشروعیت افتاده است.

معترضان با تاکید بر اینکه بحرین کشوری متمدن با ملتی هوشیار و آگاه است، گفتند: همانطور که بحرین در پیشرفت و دانش جلودار می باشد، در مسیر دموکراسی و آزادی، کرامت انسانی و توزیع عادلانه ثروت ها و چرخه مسالمت آمیز قدرت نیز جلودار خواهد بود.

مسئولان بحرینی در 28 دسامبر سال گذشته دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی این کشور را بازداشت کردند و تاکنون جلسه نخست دادگاه وی برگزار شده است.

پربیننده ترین خبرها