بارزانی: مرزهای جدید با خون ترسیم می شود !

بارزانی: مرزهای جدید با خون ترسیم می شود !
شنبه 18 بهمن 1393 - 12:52

رئیس منطقه کردستان عراق مرزهای ایجاد شده پس از معاهده "سایکس- پیکو" را تصعنی و ساختگی دانست و گفت: مرزهای جدید در داخل کشورها یا بین آنها در منطقه با خون ترسیم می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مسعود بارزانی" در مصاحبه با روزنامه سعودی "الحیات" چاپ لندن، به تحولات سوریه و یمن و سایر کشورهای اشاره کرد و افزود: عراق اگر می خواهد یکپارچه باقی بماند به چارچوب دیگری نیاز دارد.
بارزانی خاطرنشان کرد: عرب های اهل سنت در عراق بازنده بزرگ جنگی هستند که گروه داعش به راه انداخته است؛ چرا که این جنگ در مناطق زندگی آنها جریان دارد و باعث خرابی ویرانی شهرها و روستاهای آنها می گردد.
وی شهروندان اهل سنت عراق را به اقدام برای ریشه کن کردن تروریسم و مبارزه با آنها و تشکیل یک رهبری سیاسی برای خودشان که سخنگوی آنها باشد، ترغیب کرد.
بارزانی گفت: نیروهای پیشمرگه کرد، شوکت داعش را در هم شکسته و عناصر تروریست را از مناطق بسیاری بیرون راندند.
وی جنگ با گروه تروریستی داعش را دشوارتر از نبرد کردهای شمال عراق با رژیم صدام توصیف کرد و گفت: گروه داعش یک گروه بسیار خطرناک و متشکل از بیش از50 هزار جنگجو در عراق و سوریه است.
بارزانی به نقاط ضعف و قوت گروه تروریستی داعش از جمله حضور کارشناسانی از کشورهای مختلف و شماری از نیروها و افسران بازنشسته ارتش کشورهای دیگر و شمار زیادی از افسران ارتش رژیم صدام در این گروه اشاره کرد و گفت: نیروهای پیشمرگه برای وارد کردن ضربه نهایی به داعش به سلاح سنگین نیاز دارند.

وی ضمن مخالفت با ورود نیروهای عراقی به کرکوک اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه به نیروهایی که آنها را حمایت کنند نیازی ندارند و کرکوک به دست داعش نخواهد افتاد.
بارزانی به کمک ایران به منطقه کردستان عراق درپی ملاقات با سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: ایران دو هواپیمای حامل مهمات ارسال کرد و همچنان هر از چند گاهی کمک می کند.
وی حملات هوایی ائتلاف ضد داعش را موثر خواند و ورود هرگونه نیرویی به کرکوک را رد کرد و گفت: نیروهای پیشمرگه نیازی به نیروی پیشتیبانی ندارند و کرکوک هرگز به دست داعش سقوط نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها