آمریکا سنگ همجنس بازان را به سینه می زند

آمریکا سنگ همجنس بازان را به سینه می زند
شنبه 18 بهمن 1393 - 20:13

العالم - آمریکا تصمیم دارد نماینده ویژه ای برای پیگیری مسائل مربوط به هم جنس بازان و به اصطلاح دفاع از حقوق آنان در جهان منصوب کند.

به گزارش پایگاه خبری خبری شبکه العالم، "ماری هارف" سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه قضیه همجنس بازان از اولویت های دولت باراک اوباما به شمار می آید, اعلام کرد: "جان کری" نماینده ویژه ای را برای دفاع از حقوق همجنس بازان در جهان تعیین خواهد کرد.

سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا بدین شکل، اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن های آمریکایی فعال در زمینه حقوق همجنس بازان را تایید کرد.

سخنگوی کری گفته است که آمریکا با انتخاب نماینده ویژه برای دفاع از حقوق همجنس بازان، از حقوق این افراد به عنوان بخشی از جامعه آمریکا دفاع خواهد کرد.

قضیه همجنس بازان در دوران هیلاری کلینتون در سال های (2009-2013) جزو اولویت های وزارت امور خارجه آمریکا بود.

هارف بدون اشاره به کرامت انسان ها مدعی شد: دولت آمریکا توجه زیادی برای موضوع حقوق بشر و به ویژه حقوق همجنس بازان در جهان قائل است و نقض حقوق و سرکوب انسان ها را محکوم می کند.

وی این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره همه پرسی انجام گرفته در اسلواکی درخصوص ازدواج هم جنس بازان به زبان آورد.

سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا افزود: کشورش درخصوص مساله ازدواج میان هم جنس بازان در کشورهای دیگر موضع نمی گیرد.

دادگاه عالی آمریکا 16 ژانویه اعلام کرد که امسال در این باره که آیا اجازه ازدواج بین همجنس بازان را در همه مناطق آمریکا خواهد داد یا خیر، تصمیم گیری خواهد کرد و بدین ترتیب زمینه را برای اتخاذ تصمیمی تاریخی در مورد یکی از جنجال برانگیزترین موضوع ها در جامعه آمریکا فراهم می شود. 

دولت آمریکا در حالی از حقوق همجنسگرایان و حقوق بشر سخن می گوید که کشتار مردم کشورهای سوریه, عراق و لبنان از سوی گروهک های تروریستی برای سردمداران ایالات متحده اهمیتی ندارد. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها