دستگیری ده‌ها تروریست تونسی هنگام بازگشت از سوریه

دستگیری ده‌ها تروریست تونسی هنگام بازگشت از سوریه
يکشنبه 19 بهمن 1393 - 18:38

سخنگوی وزارت کشور تونس گفت، نیروهای مبارزه با تروریسم تونس 32 تروریست را که شماری از آنها از سوریه بازگشته بودند و قصد عملیات های خرابکاری داشتند، دستگیر کردند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد علی العروی" افزود: این تروریست ها قصد حمله به تاسیسات مهم تونس مانند ساختمان وزارت کشور، مراکز امنیتی و ساختمان های غیرنظامی را در پایتخت داشتند.  

وی ادامه داد ، نیروهای امنیتی سرگرم تعقیب یک گروه تروریست در " قفصه" هستند که سرکرده آنان تروریستی به نام "مراد الغرسلی" است.

دستگیری این افراد نشان دهنده حجم چالش هایی است که دولت ائتلافی "الحبیب الصید" نخست وزیر تونس با آن مواجه است. 

مسؤولان تونسی می گویند، پس از آغاز درگیری داخلی در سوریه حدود 3 هزار تونسی برای جنگ به این کشور رفتند که صدها نفر از آنان به کشور بازگشته اند.

داعش پس از منفجر کردن هتلی در لیبی ، برای توسعه نفوذش در شمال آفریقا و همچنین انجام عملیات در تونس و الجزایر تلاش می کند، لذا تونس نگران نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش به این کشور برای حمله است. 

"حبیب الصید" نخست وزیر تونس اخیرا گفته است، مقابله با تهدیدهای تروریستی، گسترش امنیت و همچنین تقویت ارتش و نیروهای امنیتی، از اولویت های دولت او برای حفظ دمکراسی نوپا در تونس با توجه به افزایش تنش در منطقه است، و مبارزه با تروریسم شرط ضروری برای حمایت از روند انتقالی در این کشور به شمار می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها