پوتین: داعش چالشی بی‌سابقه است

پوتین: داعش چالشی بی‌سابقه است
دوشنبه 20 بهمن 1393 - 13:05

رئیس جمهور روسیه ، گروه تروریستی داعش را چالشی بی سابقه برای جامعه بین الملل دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادیمیر پوتین" گفت: سلطه داعش بر مناطق وسیعی از عراق و سوریه، به علت دخالت بیگانگان در امور این کشورها و تعامل دوگانه غرب در تعامل با پدیده تروریسم است.

پوتین در مصاحبه با روزنامه "الاهرام" چاپ مصر که قبل از سفر وی به این کشور صورت گرفت ، افزود که در سفر به مصر درباره بحران های موجود در برخی از کشورهای منطقه از جمله پدیده تروریسم که امنیت مصر را نیز تهدید می کند، با مسؤولان این کشور گفتگو خواهد کرد.

پوتین با اشاره به بحران سوریه، از تلاش های مصر در جهت ارائه راه کار سیاسی برای بحران این کشور قدردانی کرد و گفت: مواضع مصر و روسیه درخصوص اوضاع سوریه به یکدیگر نزدیک است و مسکو و قاهره از تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت این کشور حمایت می کنند.

وی افزود که هیچ راهی به جز راه کارهای سیاسی و دیپلماتیک برای بحران سوریه وجود ندارد.

پوتین درباره اوضاع اوکراین و راه های حل این بحران گفت که روسیه مسبب بحران اوکراین نیست؛ و بحران این کشور نتیجه تلاش های آمریکا و هم پیمانان غربی آن است که خود را پیروز جنگ سرد می دانند تا اراده خود را برهمه مناطق جهان تحمیل کنند.

وی تصریح کرد: وعده های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مسؤولان وقت شوروی سابق ، درخصوص نفوذ نیافتن به شرق ، کلامی بیهوده بود و ناتو پیشروی خود را به سمت مرزهای روسیه ادامه داد، و منافع این کشور را نادیده گرفت.

پربیننده ترین خبرها