آخرین خبرها درباره گفتگوی طرفهای سیاسی در یمن

آخرین خبرها درباره گفتگوی طرفهای سیاسی در یمن
سه شنبه 21 بهمن 1393 - 18:48

صنعا ( العالم ) - اخباری در مورد گفتگوی جاری میان جریانهای سیاسی یمن انتشار یافته که صحت و سقم آنها ثابت نشده است.

خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کرد : هم اکنون طرفهای سیاسی یمن با نظارت و سرپرستی جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن در صنعا در حال گفتگو بسر می برند.

وی اظهار داشت: برخی از مقامات مسوول در دفتر بن عمر از ارائه امتیازات از سوی برخی از طرفهای سیاسی به سود یمن و دستیابی به راه حل سیاسی میان آنان سخن به میان می آورند.

"علی الذهب" خبرنگار العالم با اشاره به نشست مشورتی امروز (سه شنبه) در صنعا به ریاست جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل، اظهار داشت: طرفهای یمنی در نشست دیروز خود به توافق دست نیافتند . همچنین برخی از رسانه های گروهی بطور خلاصه از دیدگاهها و پیشنهادهای مطرح شده از سوی جریانهای سیاسی یمن سخن به میان آوردند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: حزب کنگره مردمی یمن پیشنهاد باقی ماندن پارلمان و توسعه یافتن مجلس شورا را مطرح کرد . حزب الاصلاح نیز پیشنهاد داد تا از موضوع لغو قانون اساسی صرف نظر به عمل آید و عبد ربه منصور هادی به عنوان رییس جمهور ابقا شود و سه یا چهار نماینده از سوی جریانهای مختلف تعیین شوند.

وی تصریح کرد : جنبش انصارالله بر بیانیه قانون اساسی تاکید داشته و می گوید همه مذاکرات و گفتگوها می بایست زیر چتر آن انجام گیرد .

وی خاطرنشان کرد: در مورد این پیشنهادهای ضد و نقیض و متفاوت بحث بسیاری میان جریانهای سیاسی یمن انجام گرفته است، و همگی در انتظار نشست طرفهای سیاسی کشور بسر می برند .

خبرنگار العالم توضیح داد : با توجه به پیچیدگی ها و تغییر و تحولات سیاسی اخیر و اصرار طرفهای مذاکره کننده بر پیشنهادهای خود به نظر نمی رسد نشست امروز بتواند به نتایج قابل توجهی دست یابد.

وی تاکید کرد : تشکیلات ناصری ها و حزب سلفی اتحاد الرشاد بطور مستمر در حال عقب نشینی از مواضع خود بسر می برند و جنبش جنوب در نشست دیروز حضور بهم نرساند.

وی افزود : اطلاعات درزیافته حاکی است که طرفهای شرکت کننده در مذاکرات بر سر برخی از بندها به توافق رسیده اند . اما این توافق هنوز شکل رسمی به خود نگرفته است. 

خبرنگار العالم ادامه داد : گزارشهای رسیده حکایت از آن دارد که نشست امروز ممکن است در مقایسه با جلسه دیروز شاهد جر و بحث بیشتری باشد . برخی از اعضای دفتر جمال بن عمر می گویند برخی از جریانهای سیاسی یمن به سود مصالح عالیه کشور و دستیابی به راه حل امتیازاتی ارائه داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها