گروههای درگیردر لیبی دور یک میز ننشستند

گروههای درگیردر لیبی دور یک میز ننشستند
پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 09:17

العالم - نمایندگان جناح های اصلی رقیب در لیبی با نظارت سازمان ملل متحد مذاکره کردند ، اما حاضر به نشستن دور یک میز نشدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، منابع لیبیایی اعلام کردند هیئت های دو پارلمان رقیب روز چهارشنبه در شهر غدامس در 600 کیلومتری غرب طرابلس نخستین دور مذاکرات را در دو سالن جداگانه برگزار کردند.

یکی از شرکت کنندگان درنشست گفت: " برنارد دینو لئون" رئیس هیات سازمان ملل بطور مداوم در حال رفت و آمد میان نمایندگان دولت قانونی لیبی و رقیب آن کنگره ملی لیبی در دو سالن جداگانه بود اما نتوانست آنها را برسر یک میز بنشاند.

لئون در پایان مذاکرات در کنفرانس مطبوعاتی نتایج آن را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و از برگزاری دو نشست جداگانه با هیات های پارلمانی دولت قانونی لیبی و کنگره ملی عمومی خبرداد.

نماینده سازمان ملل در روزهای اخیر در بیانیه ای از آمادگی برای برگزاری نشستی در لیبی خبر داده اما به جزئیات آن به علت مسائل امنیتی اشاره نکرده بود.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ با شرایط بحرانی مواجه بوده است. سقوط قذافی باعث شکل گیری مجموعه‌ای از گروه‌های شبه نظامی مجهز و پیدایش اختلافات عمیق سیاسی شد.

دولت لیبی که در مجامع بین المللی به رسمیت شناخته شده است پس از درگیری با گروه موسوم به فجر لیبی که دولتی رقیب تشکیل داده مجبور به ترک طرابلس پایتخت این کشور شده است.

کنگره ملی لیبی که مقر آن در طرابلس است در تابستان سال 2014 میلادی با حمایت شبه ‌نظامیان فجر لیبی کنترل شهر طرابلس را در اختیار گرفت و دولت و مجلس خود را تشکیل داد.

این کشور آفریقایی همچنان صحنه درگیری‌های متعدد میان نیروهای دولتی و گروه‌های شبه نظامی رقیبی است که حاضر به کنار گذاشتن سلاح‌های خود نیستند.

مقام های کنگره ملی عمومی ماه گذشته از حضور در دور اول مذاکرات در 14 ژانویه با دولت عبدالله الثنی، نخست وزیر دولت به رسمیت شناخته شده لیبی خودداری کردند. آنان همچنین در دومین دور مذاکرات در 27 ژانویه نیز شرکت نکردند.

درگیری میان شبه نظامیان رقیب به طور عمده بر سر کنترل تاسیسات نفتی و به دست گرفتن قدرت در لیبی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها