جنگنده های فرانسوی در راه مصر

جنگنده های فرانسوی در راه مصر
پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 11:50

العالم - یک منبع فرانسوی از فروش جنگنده های این کشور به مصر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: وزارتخانه های دفاع دو کشور درحال مذاکرات فنی درباره این موضوع هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دو منبع صنعتی به خبرگزاری رویترز گفتند: قاهره در انتظار خرید 24 فروند جنگنده فرانسوی از نوع رافائل، یک فروند ناو از نوع فریم و موشک های "ام.بی.دی.ای" با قراردادی پنج تاشش میلیارد یورویی است.

یک منبع نزدیک گفت: این امر به زودی انجام خواهد شد. هنوز معلوم نیست که قرارداد این هفته یا هفته آینده بسته خواهد شد یا خیر.

روزنامه لوموند فرانسه نوشت: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر قرارداد را تایید کرده است. باوجود مذاکرات انحصاری با هند در طول سه سال گذشته، شرکت داسوی فرانسه تاکنون مشتری خارجی برای این جنگنده های چند منظوره نیافته است که یکی از بهترین جنگنده های کاربردی و پیشرفته و درعین حال پرهزینه است.

یک منبع نزدیک به جان ایف لو دریان وزیر دفاع فرانسه گفت: قرار است مذاکرات در چند روز آینده پایان یابد. شرکت داسو نیز از اظهار نظر خودداری کرد و اریک ترابییه مدیر اجرایی این شرکت تنها به روزنامه فیگارو روز شنبه گفت: موافقت درخصوص اولین قرارداد صادرات شرکت نزدیک است.

شرکت "دی.سی.ان.اس" که زیر نظر دولت فرانسه فعالیت می کند، سازنده ناو فریم است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها