فشار غرب به مردم یمن با بستن سفارتخانه ها

فشار غرب به مردم یمن با بستن سفارتخانه ها
پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 13:09

العالم - جنبش انصارالله یمن بسته شدن سفارتخانه های کشورهای غربی در این کشور را اقدامی برای فشار بر انقلابیون و شکستن اراده مردم یمن توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، عبدالملک العجری عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: تصمیم بستن سفارتخانه ها به هیچ وجه توجیه پذیر نیست. این اقدام برای فشار بر ملت یمن صورت می گیرد.

وی افزود: دولت های کشورهای دوست و برادر درآینده نزدیک درک خواهند که تعامل محترمانه با خواست و اراده ملت یمن به نفع آنها است.

العجری همچنین گزارش کارکنان سفارت آمریکا مبنی بر اینکه جنبش انصار الله بیش از 20 خودروی آنها را مصادره کرده است، رد کرد.

آمریکا، فرانسه و انگلیس سفارتخانه های خود در یمن را روز چهارشنبه به بهانه نگرانی های امنیتی بسته و پرسنل دیپلماتیک خود را به طور کامل از صنعا خارج کردند.

جین ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اقدام های اخیر یکجانبه روند گذار سیاسی در یمن را تخریب کرد و باعث ایجاد خطراتی شد که کادر دیپلماتیک در صنعا را تهدید می کند و درباره تجدید خشونت ها در یمن هشدار می دهد.

کارکنان محلی سفارت آمریکا به خبرگزاری رویترز گفتند: پرسنل سلاح ها، دستگاههای رایانه و اسناد را قبل از بسته سفارت و تخلیه دیپلمات ها تخریب کردند.

انگلیس و فرانسه نیز با آمریکا همگام شد و سفارت آلمان نیز گفت که مسئولان دیپلماتیک آن درحال از بین بردن اسناد حساس هستند و سفارت بزودی بسته خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها