الحوثی: انقلاب یمن هیچ گروهی را منزوی نمی‌کند

الحوثی: انقلاب یمن هیچ گروهی را منزوی نمی‌کند
سه شنبه 21 بهمن 1393 - 22:23

رهبر جنبش انصارالله یمن، صدور اعلامیه قانون اساسی را اقدامی ضروری، موفقیت آمیز، قانونی و مهم توصیف کرد و گفت: انقلاب یمن هیچ گروهی را منزوی نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید عبدالمالک الحوثی" شامگاه سه شنبه در اظهاراتی تلویزونی گفت: استعفای رئیس جمهور و نخست وزیر برای به تعطیلی کشاندن نهادهای دولت صورت گرفت، و یمن تا قبل از صدور اعلامیه قانون اساسی در آستانه آشوب و ناآرامی قرار داشت.
وی افزود: برخی از گروه های سیاسی یمنی قصد داشتند بحران کشور را بیش از پیش پیچیده کنند تا اوضاع یمن به سوی آشوب و ناآرامی کشیده شود.
الحوثی خاطرنشان کرد: انقلاب یمن فقط مربوط به یک جریان یا مناطق محدودی از این کشور نیست؛ بلکه بیانگر دغدغه ها، رنجها و مطالبات کل ملت یمن است؛ هدف از انقلاب یمن تحقق دستاوردهایی برای یک قشر خاص نیست.
الحوثی اظهار داشت: هیچگاه نمی توانیم در برابر گروه های داخلی و خارجی سکوت کنیم و کشور را به سوی فروپاشی بکشانیم.
الحوثی تأکید کرد: ما به عنوان ملت یمن حق داریم که با کشیده شدن کشور به سوی آشوب و فروپاشی مخالفت کنیم.
رهبر انصارالله از قبایل "البیضاء" که دستاوردهای بزرگی را در پاکسازی این منطقه از تکفیری ها محقق کردند، به صورت ویژه قدردانی کرد.
الحوثی خاطرنشان کرد: اعلامیه قانون اساسی علیه رئیس جمهور نبود، زیرا او و نخست وزیر در واقع استعفا کرده بودند.
الحوثی گفت: در اعلامیه قانون اساسی حزب الاصلاح کنار گذاشته نشده است و از مشارکت هر طرفی استقبال می کند؛ این درحالی است که الاصلاح با هر طرف دیگری به ویژه گروه های انقلابی مخالف است.

سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: ما به همه گروه های سیاسی اعلام کردیم که انقلاب هیچ یک از گروه ها را منزوی نخواهد کرد و اعلامیه قانون اساسی هیچ طرفی را از صحنه سیاسی دور نکرده است و حزب اصلاح نیز می تواند در اداره امور کشور مشارکت کند و علیه این حزب در اعلامیه قانون اساسی موضع گیری نشده است . اعلامیه قانون اساسی امور مربوط به مرحله انتقالی را تبیین کرده است و نباید با اعلامیه قانون اساسی به صورت منفی و دشمنانه برخورد کرد زیرا این اعلامیه علیه هیچ فرد و طرفی نیست .
وی افزود: اعلامیه قانون اساسی هیچ خطر و تهدیدی برای اقتصاد کشور محسوب نمی شود ؛ و حزب اصلاح چنین وانمود می کند که یمن از هر گونه توانمندی اقتصادی بی بهره است و فقط باید وابسته به خارج باشد .
الحوثی خاطرنشان کرد: گروه های داخلی و کشورهای عربی و غیرعربی منافعی در یمن دارند و تأمین منافع آنها مشروط به برقراری امنیت و ثبات در یمن است و مردم یمن به منافع مشروع کشورهایی که به منافع آنها (مردم یمن) احترام بگذارند ، احترام خواهند گذاشت .  
الحوثی به افرادی که درپی ایجاد آشوب یا ضربه زدن به اقتصاد یا امنیت یمن هستند ، هشدار داد و افزود : من به افرادی که برخلاف خواست مردم یمن رفتار می کنند ، هشدار می دهم زیرا چنین افرادی اگر منافع مردم را به خطر بیندازند ، در واقع منافع خود را به خطر انداخته اند .
الحوثی اظهار داشت: همه ما باید با آشوب ها و توطئه هایی که برای یمن چیده می شود ، با جدیت مقابله کنیم .  مردم یمن برای پایان دادن به آلام خود قیام کرده اند و هیچ فردی نمی تواند قیام مردمی را با اعمال زور و فشار نابود کند.
رهبر انصارالله یمن گفت: هیأت های دیپلماتیکی که در صنعا مستقر هستند ، وضعیت امنیتی مناسبی دارند و هیچ نگرانی درباره به خطر افتادن آنها وجود ندارد . کمیته امنیتی به وظیفه خود که تأمین امنیت است ، به خوبی عمل می کند و اگر هیأت های دیپلماتیک بخواهند با اهداف سیاسی تظاهر به نداشتن امنیت جانی کنند ، به اهداف خود نخواهند رسید. 
الحوثی به مساله جنوب یمن نیز اشاره کرد و گفت : ما امیدواریم که برادران جنوبی ما به مطالبات خود در چارچوب عدالت و در حد امکان دست پیدا کنند.
الحوثی با درخواست از ساکنین استان تعز برای مشارکت در اداره امور کشور گفت : برخی گروه ها تلاش می کنند در تعز فتنه تجزیه و تقسیم را اجرا کنند ولی برادران ما در این استان هوشیار و بیدار هستند؛ ما امیدواریم که همگان دست به دست هم بدهند و در مسیر درست حرکت کنند و راه را برای فرصت طلبان و سوء استفاده کنندگان ببندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها