مذاکرات داخلی در یمن چگونه پیش می رود؟

مذاکرات داخلی در یمن چگونه پیش می رود؟
جمعه 24 بهمن 1393 - 16:53

العالم ـ سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که مذاکرات جاری تا این لحظه به نحو خوبی پیش می رود و توافقی بر سر مرحله آتی صورت گرفت که شامل مرحله انتقالی، شورای ملی، شورای ریاستی و تعیین رییس برای این شوراست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن با انتقاد از توصیف شورای امنیت از وضعیت موجود درمنطقه مارب، تاکید کرد: این اظهارات غیرقابل قبول است و با واقعیت موجود مغایرت دارد؛ درگیری میان قبایل نیست بلکه با سازمان تروریستی القاعده است که در صحرا و در جنوب کشور حضور دارد.

عبدالسلام همچنین در اظهارات خود به سخنرانی نماینده قطر در نشست شب گذشته شورای امنیت در مورد یمن به شدت واکنش نشان داد وو گفت: "ما تاکید می کنیم که ملت یمن به نصیحت های کشوری نیاز ندارد که خودش حقوق و آزادیها را در داخل کشورش رعایت نمی کند؛ کشوری که یک شاعر را فقط به صرف انتقاد از مقامات عالی کشور بازداشت و حکم اعدام وی را صادر کرد. آنها (قطر) در طول سالهای گذشته برای یمن چه کردند؟ آنها برای این ملت دست به هیچ کارخیر قابل ذکری نزدند".

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المسیره همچنین اقدام سفارت های غربی در ترک صنعا را اقدامی سیاسی دانست و افزود: "بنا به گفته های میانجیگر عمانی، سفارت آمریکا می خواست اتباع خود را از کشور خارج کند و ما نیز با این امر موافقت کردیم و هنگامی که علت این امر را سوال کردیم، آنها گفتند که نگرانی های امنیتی وجود دارد و همچنین گفتند که دیگر کاری برای انجام دادن ندارند. کمیته های انقلابی نیز هماهنگی های لازم برای خروج آنها را اتخاذ کردند. در نهایت این تصمیم به خودشان مربوط است. تعداد کسانی که از صنعا خارج شدند، 128 نفر بودند که اغلب آنها را نیروهای تفنگدار آمریکا تشکیل می دادند و تمام املاک، دارایی، اموال، سلاح و اسناد و مدارک خود را از بین بردند که این امر نشان می دهد آنجا لانه جاسوسی بود".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها