کوچکترین اسیر فلسطینی از زندان آزاد شد + فیلم

جمعه 24 بهمن 1393 - 17:12

العالم ـ مسئولان رژیم صهیونیستی امروز جمعه ملاک الخطیب کوچکترین اسیر فلسطینی در زندانهای خود را آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان رژیم صهیونیستی ملاک الخطیب (14 ساله) را در مرکز ایست و بازرسی جباره نزدیک شهر طولکرم در شمال کرانه باختری با حضور عصام ابوبکر فرماندار شهر و برخی فعالان در زمینه حقوق اسیران و نیز رسانه ها و شهروندان، به خانواده اش تحویل دادند. الخطیب بلافاصله در آنجا والدینش را در آغوش کشید.

الخطیب در گفت وگو با رسانه ها تصریح کرد که دوره سختی را در زندان سپری کرده و به مدت طولانی از وی بازجویی شد.

وی افزود: من بسیار خوشحالم از اینکه از زندان آزاد شدم. اوضاع زندانهای رژیم اسراییل "سخت و دشوار" است.

فواد الخفش مدیر مرکز مطالعات "الاحرار" فلسطین که یک نهاد غیردولتی در زمینه حقوق بشر و اسرای فلسطینی است، گفت: اسراییل قوانین بین المللی را نقض می کند و به نقض حقوق و تجاوزهای روزانه خود علیه اسیران ادامه می دهد.

وی در حاشیه حضورش در مراسم آزادی ملاک الخطیب اظهار داشت: باید مساله بازداشت این کودک به یک مساله بین المللی تبدیل شود تا اقدامات رژیم اشغالگر قدس برملا گردد و دیگر اسیران بویژه اسیران زیر 18 سال آزاد شوند.

ملاک الخطیب در 31 دسامبر گذشته در راه خود به سمت خانه اش در منطقه بتین نزدیک رام الله در مرکز کرانه باختری به بهانه "پرتاب سنگ به سمت اسراییلی ها" بازداشت شد.

به گفته باشگاه فلسطینی "الاسیر"، الخطیب در 21 ژانویه گذشته به دو ماه حبس و پرداخت غرامت به مقدار 6هزار شِکِل (1500 دلار) محکوم شد.

پربیننده ترین خبرها