چرا داعش به اسرائیل حمله نمی کند ؟

چرا داعش به اسرائیل حمله نمی کند ؟
سه شنبه 28 بهمن 1393 - 13:47

یک وزیر پیشینِ اردنی با بیان اینکه داعش هیچگاه به رژیم صهیونیستی حمله نمی کند، تنها راه ریشه کن کردن داعش را اعزام نیروهای مشترک عراقی و سوری به جنگ آنان دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ممدوح العبادی" وزیر بهداشت پیشینِ اردن، در همایشی درباره گروه تروریستی داعش گفت: صهیونیسم و تروریسم دو روی یک سکه هستند و داعش هیچگاه به اسرائیل حمله نخواهد کرد و آمریکا نیز کاری نخواهد کرد.

وی افزود: داعش، بذر شر است و با حملات هوایی و حملات رسانه ای نمی توان آن را ریشه کن کرد، بلکه تنها راه ریشه کن کردن آن، عملیات زمینی مشترک سوری – عراقی است که باید با حمایت کافی و صادقانه کشورهای عربی و بین المللی همراه شود.
وی در این همایش که 200 تن از فعالان و سیاستمداران اردنی در آن شرکت داشتند، خاطر نشان کرد: داعش، در مسیری گام برمی دارد که یکی از نظریه پردازان القاعده به نام ابوبکر الناجی، مولف کتاب "اداره وحشی گری" برای آنان ترسیم کرده است. در یکی از فصل های این کتاب، تاکید شده است که با تهدیدهای متوالی و تروریسم و تجاوز می توان قدرت های بزرگ را خسته و فرسوده کرد.

ممدوح العبادی تاکید کرد: راهبرد داعش در اداره وحشی گری، درونی کردن خوی وحشیگری در نیروهای خود است تا این نیروها با عملیات متوالی بتوانند وحشتی بی نهایت در دل دشمنان ایجاد کنند. به همین سبب، آن ها افراط را سرلوحه خود قرار می دهند و به عنوان مثال اگر قرار باشد ساختمانی را خراب کنند، آن قدر بمب استفاده می کنند که با خاک یکسان شود. در همین راستا، اگر در قبال آزادی گروگانی، باج پرداخت نشود، او را به فجیع ترین و وحشتناک ترین صورت ممکن می کشند تا در قلب دشمن و هواداران دشمن، رعب و وحشت ایجاد کنند.

این وزیر پیشین اردنی بر ضرورت مبارزه دوگانه نظامی و فکری با داعش تاکید کرد و گفت: علاوه بر عملیات نظامی، باید قوانینی تصویب شود که با هرگونه بهره برداری از اماکن عمومی برای تبلیغ افکار گمراه کننده تکفیری و کشتار مخالفان، برخورد شود. در واقع مبارزۀ ایدوئولوژیک، مهم ترین مرحله مبارزه با تروریسم است.

26

پربیننده ترین خبرها