آمریکا بازهم به تروریست های میانه رو کمک می کند!

آمریکا بازهم به تروریست های میانه رو کمک می کند!
پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - 09:25

العالم ـ مقام های آمریکایی از برنامه جدید آموزشی برای تروریست هایی در سوریه خبر دادند که به زعم واشنگتن مخالفان میانه رو به شمار می آیند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، پنتاگون اعلام کرد که احتمال دارد آمریکا نیروهای مخالف میانه رو سوری را آموزش دهد و با فراهم کردن تجهیزات برای آنها، جنگنده های ائتلاف بین المللی را از زمین هدایت کنند.

ان کربی سخنگوی پنتاگون در یک نشست مطبوعاتی تاکید کرد که مرحله نخست از آموزش نیروهای مخالفان میانه رو سوری فقط بر اصول اساسی و پایه ای نبرد متمرکز می شود زیرا وظیفه هدایت از زمین دشوار و مستلزم مهارت های عالی است چرا که شامل ارتباط با هواپیماها به منظور شناسایی مواضعی که قرار است هدف قرار بگیرد.

کربی افزود: من این احتمال را بعید نمی دانم که روزی ارزیابی ما بر این اساس باشد که این نیروها توان کمک در شناسایی اهداف از زمین را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد که برای من بسیار مهم است که شما اینگونه احساس نکنید که می خواهیم ناظران حرفه ای نیروی هوای از میان سوریها تربیت کنیم؛ زیرا مساله اینگونه نیست.

شبکه نهرین نت گزارش کرد قرار است حدود هزار نظامی امریکایی برای کمک به آموزش نیروهای مخالفان میانه رو سوری، در ترکیه و عربستان و قطر مستقر شوند تا بعدا برای مبارزه با داعش، به سوریه اعزام شوند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پیش بینی می شود که آموزش این نیروها در دهم مارس آغاز شود و حدود 100 مربی آمریکایی برای آموزش این نیروها وارد منطقه شده اند.

برخی مسئولان آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کردند که پنتاگون کامیون های پیکاپ و تیربار و مهمات و ذخایر و دستگاه های بی سیم در اختیار این نیروها قرار خواهد داد.

کربی تصریح کرد که طی نبرد اخیر برای کنترل شهر مرزی عین العرب در مرز ترکیه، جنگنده های آمریکایی از جانب نیروهای کرد از زمین هدایت می شدند این نیروهای کرد مواضع خود و نیز مواضع دشمن را به جنگنده ها ابلاغ می کردند.

وی اما این اطلاعات مبنی بر اینکه نیروهای کرد نقش ناظران حرفه ای نیروی هوایی را ایفا کردند، تکذیب کرد.

آمریکا ادعا می کند که استراتژی این کشورعلیه عناصر داعش مبتنی بر شکست این سازمان تروریستی در عراق است؛ اما در سوریه واشنگتن بر این باور است که این امر چندین سال زمان می طلبد تا نیروهای مخالفان میانه رو بتوانند علیه این عناصر جهادی پیشرفتی به ثبت برسانند.

کاخ سفید درحالی مدعی کمک به مخالفان میانه رو درسوریه است که تاکنون مستندات بسیاری در باره کمک های تسلیحاتی آمریکا به داعش در سوریه و عراق فاش شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها