تکاپوی اروپا برای از سرگیری روابط با سوریه

تکاپوی اروپا برای از سرگیری روابط با سوریه
جمعه 1 اسفند 1393 - 15:42

برخی از کشورهای اروپایی که سفیر خود را از سوریه فراخوانده بودند، برای ازسرگیری روابط با دولت دمشق، به تکاپو افتادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رویترز، پنجشنبه شب به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که کشورهای اروپایی در نشست های داخلی خود، با صراحت بیشتری به اظهارنظر درباره ضرورت برقراری ارتباط با دمشق می پردازند؛ هرچند فرانسه و انگلیس با این رویکرد مخالفند.
به گفته این منابع، کشورهایی نظیر سوئد، دانمارک، بلغارستان، لهستان، اسپانیا و چک خواهان ارتباط با سوریه هستند و سوییس و نروژ نیز به عنوان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هم خواهان این مساله هستند.
این منابع با تاکید بر این که همه این کشورها قائل به ضرورت ازسرگیری مذاکرات با دولت سوریه هستند، خاطر نشان کردند که انگلیس و فرانسه مخالف هرگونه ارتباط با سوریه هستند و این مساله را منوط به کناره گیری بشار اسد رییس جمهوری سوریه، می دانند، اما روند درگیری های میدانی در سوریه در راستای تثبیت دولت سوریه به نظر می رسد.

"مارتین لدگارد" وزیر امورخارجه دانمارک گفت: اتحادیه اروپا باید از میانجی سازمان ملل و تلاش های وی برای برقراری آتش بس حمایت کند. نمی توان از گفت وگو با دولت سوریه سر باز زد؛ بویژه که دولت در سوریه، عنصر قدرت به شمار می رود.

دیپلمات های اروپایی تاکید کردند که در موضع آمریکا در قبال سوریه نیز تغییر حاصل شده است و حتی در پاریس نیز اعتراضاتی به شیوه برخورد فرانسه با بحران در سوریه، وجود داشته است.
یکی از دیپلمات های ارشد فرانسه، گفت وگوی بیشتر با سوری ها را خواستار شد و بستن سفارت فرانسه در دمشق را اشتباه دانست و تاکید کرد: در حال حاضر، در دالان های سازمان اطلاعات، تمایل، به سمت ازسرگیری گفت وگو با سوریه وجود دارد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها