آتش داعش دامن ترکیه را خواهد گرفت

آتش داعش دامن ترکیه را خواهد گرفت
شنبه 2 اسفند 1393 - 12:05

روزنامه لبنانی با اشاره به تلاش های و اهداف آنکارا در حمایت تسلیحاتی و مالی از تروریست های داعش هشدار داد که آتش داعش دامن ترکیه را خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "السفیر" در مقاله ای درباره حمایت های ترکیه از داعش و پیامدهای خطرناک آن نوشت:

کمک های نظامی ترکیه به عناصر مسلح در شمال شهر حلب  به پیشبرد سیاست های ترکیه  در سوریه، منطقه و نیز به گروه های مورد حمایت آن مانند جبهه النصره و داعش کمکی نکرد.
اولین ضربه ای که ترکیه در عین العرب دریافت کرد آزادی این شهر از دست تروریست ها بود که این برخلاف خواست آنکارا بود زیرا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه وعده سقوط این شهر را داده بود. موفقیت مبارزان کرد که آنکارا آنها را تروریست توصیف کرد به آزادی این شهر محدود نشد بلکه  آنها توانستند  ده ها روستای اطراف این شهر را نیز آزاد کنند.
دومین ضربه را ترکیه زمانی دریافت کرد که ارتش سوریه توانست بسیاری از روستاهای راهبردی در شمال حلب را از دست تروریست ها آزاد کند و راه امدادرسانی و تدارکاتی مخالفان مسلح را در داخل شهر حلب ببندد.
حلب تقریبا  از دامنه رویاهای ترکیه خارج شده است، شهری که اردوغان آن را کلید تسلط بر سوریه و بلکه تقریبا به همراه احمد داود اغلو نخست وزیر خود بخشی از خاک ترکیه می دانستند، اکنون به کلیدی برای پاکسازی منطقه از تروریستها تبدیل شده است.
هشدارهای اردوغان درباره سقوط حلب به دست داعش با این هدف صورت می گرفت که او خواهان دخالت در حلب است؛ البته نه برای جلوگیری از افتادن آن به دست داعش، زیرا حلب کلیدی برای طمع ورزی های تاریخی ترکیه است، اما محاصره کردن آن و جلوگیری از رسیدن کمک ها از شمال ترکیه به عناصر مسلح سبب خواهد شد که ترکیه تحت تاثیر پیامدهای ناشی از آن قرار گیرد.
پس از درگیری های عین العرب برای همه به اثبات رسید که عناصر داعش از خاک ترکیه عبور کرده اند و با تنگ شدن عرصه بر عناصر مسلح در حلب و شمال آن تنها راهی که پیش روی آنها می ماند ورود به داخل ترکیه خواهد بود.
اتحاد بین آنکارا و الرقه (پایگاه و مرکز داعش) هر چقدر که طولانی باشد، سرانجام تروریست ها  عازم داخل خاک ترکیه خواهند شد، به ویژه اینکه داعشی ها در ترکیه با محیط مناسبی مواجه می شوند. داعش هزاران حامی در خاک ترکیه دارد.

طولی نخواهد کشید که آنها درخواهند یافت که هیزم آتشی بوده اند که ترکیه برای پیشبرد تسلط خواهی خود افروخته است، که در نهایت به شکست، نافرجامی، ریخته شدن خون و ایجاد فتنه منجر شد.
تعجب انگیز نیست که ابراهیم قره غول سردبیر روزنامه ینی شفق که حامی حزب عدالت و توسعه است هشدار دهد که ترکیه به زودی در معرض حملات داعش خواهد گرفت و از این رو خواهان آمادگی ترکیه و اتخاذ تدابیر احتیاطی شده است.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها