انتقال پرونده آموزش تروریست ها از سیا به پنتاگون

انتقال پرونده آموزش تروریست ها از سیا به پنتاگون
شنبه 2 اسفند 1393 - 13:03

مخالفان سوریه از انتقال پرونده آموزش گروه های مسلح از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به وزارت دفاع این کشور خبر دادند. عناصر این گروه ها پس از آموزش به سوریه اعزام می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه ها به نقل از منابع وابسته به مخالفان اعلام کردند که پرونده آموزش مخالفان سوریه از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به وزارت دفاع (پنتاگون) واگذار شده است. در این خصوص، نیروهای زیادی برای آموزش آنها اختصاص یافته است، اما به گفته لؤی المقداد مدیر مرکز «مسارت» سوری وابسته به مخالفان در واشنگتن این امر شامل تغییر و افزایش کمک های تسلیحاتی به مخالفان نخواهد شد.

قرار است بر اساس برنامه آموزش مخالفان مسلح که آمریکا در خاک ترکیه آغاز کرده است در کشورهای دیگر حامی مخالفان  ازجمله عربستان، قطر و اردن  نیز در پیش گرفته شود.

در واقع، این دومین برنامه ای است که آمریکا برای کمک به مخالفانی که آنها را «میانه رو» توصیف می کند ارائه می دهد.

آمریکا پیشتر کمک های مالی به میزان دو میلیون و پانصد هزار دلار در ماه بین عناصر مخالفان در پنج جبهه درگیری توزیع می کرد.
اولین طرح و برنامه آمریکا در این خصوص، با آموزش سازمان ها و گروه های به اصطلاح "میانه رو" سوری آغاز شد و در هر وهله و برهه زمانی 60 تا 70 هزار عنصر مسلح آموزش داده می شد و سپس به اردن و قطر منتقل می شدند.

"لؤی المقداد" در این خصوص گفت، منظور از سخنان سلیم ادریس وزیر دفاع در گروه موسوم به «دولت ائتلاف» در خصوص آموزش 60 هزار نیروی مسلح،  کسانی نیست که تحت برنامه های آموزشی آمریکا قرار خواهند گرفت بلکه منظور او کسانی است که در قالب سومین برنامه در این خصوص قرار می گیرند است که ادریس با همکاری "احمد طعمه" نخست وزیر این دولت دولت ادعایی و با هدف فراهم کردن نیروی متشکل از 2 هزار نفر تشکیل می دهد و در واقع هسته ارتشی خواهد بود که برای رویارویی با ارتش سوریه و گروه های متحد آن تشکیل خواهد شد و این رقم در صورت فراهم شدن تسهیلات لازم می تواند به 60 هزار نفر برسد و آمریکا در این خصوص وعده هایی به آنها داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها