ضرورت تحقیق درباره هواپیماهای کمک‌رسان به داعش

ضرورت تحقیق درباره هواپیماهای کمک‌رسان به داعش
يکشنبه 3 اسفند 1393 - 22:36

بغداد، (العالم ) – کارشناس امور امنیتی و استراتژیک از وزارت دفاع این کشور تحقیق درباره فرو ریختن تجهیزات از سوی هواپیماهای مشکوک برای گروه تروریستی داعش را خواستار شد.

"محمد نعناع" به شبکه خبری العالم گفت، موضع وزیر دفاع درباره هدف قرار دادن هر هواپیما که به داعش کمک کند صحیح است چون  به داعش به طرزی مشکوک در چند جبهه کمک می شود مانند آنچه که در منطقه اللطیفیه در جنوب بغداد به وقوع پیوست و برای گروه های تروریستی که با ارتش می جنگند، صندوق ها و بسته هایی پرتاب شد.  

وی افزود، آمریکا و سفیرش در عراق خود را از این مسأله مبرّی می دانند و می گویند آمریکا نقشی در این زمینه ندارد اما اوضاع در کنترل آنان است و به همین دلیل باید دلیلی ارائه دهند که نشان دهد با داعش همکاری ندارند. 

نعناع ادامه داد، عده ای معتقدند، هواپیماهایی که برای داعش کمک پرتاب می کنند، نشان می دهد رابطه تجاری میان افسران و ژنرال های آمریکایی، اروپایی و حتی عرب وجود دارد به این شکل که از اروپا، آسیا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پول می گیرند و افراد وابسته به داعش، کمک های مزبور را پرتاب می کنند.   

وی افزود، برخی از هواپیماهایی که بر فراز عراق پرواز می کنند، دولت در زمینه ملیت، مرجع و زمان پرواز آنها اطلاع دارد، مانند فرانسه که برای دولت عراق اطلاعات لازم را می فرستد؛ اما وضعیت پرواز هواپیماهای آمریکایی مشخص نیست. اما دولت عراق باید از وضعیت پرواز هواپیماها آگاه باشد و اگر از پروازها آگاه نباشد، بر اساس اصل حاکمیت و امنیت عراق آنها را هدف قرار خواهد داد یا به آن هشدار می دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها