%90 شترهای کشورهای عربی ناقل "کرونا" هستند

%90 شترهای کشورهای عربی ناقل
سه شنبه 5 اسفند 1393 - 22:34

در حالی که دانشمندان در تفسیر علت و چگونگی انتشار ویروس کرونا درمانده‌اند، متخصصان سازمان ملل هفته گذشته با سفر به عربستان، از ارتباط این بیماری با شتر پرده برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر "عبدالله عسیری" سرپرست واحد پیشگیری در وزارت بهداشت عربستان فاش کرد که 90 درصد از شترهای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به بیماری کرونا دچارند و 50 درصد از شترهای شهر احساء در شرق عربستان هم ناقل این بیماری هستند.

وی با بیان این که برای ابتلا به این بیماری، داشتن یک متر فاصله با ناقل نیز کفایت می کند، هشدار داد: شخصی که با شترِ آلوده به این ویروس تماس داشته باشد، بی آن که عوارض بیماری را داشته باشد، می تواند ناقل ویروس به یکی از اعضای خانواده خود باشد.

وی گزینه نابودسازی شترهای آلوده را گزینه ای غیرمنطقی دانست و با تاکید بر این که از قدیم تاکنون شتر، در زندگی عرب ها نقشی اساسی داشته و دارد، بهترین گزینه را توسعه پژوهش ها برای دستیابی ِ هر چه سریع تر به واکسن ِ این بیماری دانست.

در این میان وزارت بهداشت عربستان، یک بیمارستان را در ریاض به سبب رعایت نکردن اصول پیشگیری تعطیل کرد.

در همین حال گروه کارشناسان متخصص سازمان ملل، پس از سفری که به عربستان داشتند، با تاکید بر این که این ویروس تاکنون صدها قربانی گرفته است، خاطرنشان کردند: روند انتشار این ویروس بار دیگر گسترش یافته است، اما مسئولان بهداشت و دانشمندان قادر به تفسیر علت و نحوه انتشار این ویروس نیستند.

این گروه بین المللی، کارشناسانی از سازمان ملل، هیاتی بین المللی از دانشمندان و کارشناسان بهداشت عمومی از سازمان بهداشت جهانی و سازمان بهداشت غذا و کشاورزی سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت جانوران را شامل می شود.

" پیره تکولا" رئیس بخش تولید حیوانی و بهداشتِ غذا و کشاورزی سازمان ملل تاکید کرد: جنبه های مختلفی از این ویروس، همچنان برای ما ناشناخته است.

"کیجی فوکودا" ویروس شناس سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: با وجود پیشرفت هایی که در مبارزه با بیماری کورونا در بیمارستان ها حاصل شده است، همچنان برخی از تدابیر لازم برای پیشگیری از انتشار این ویروس، در برخی بیمارستان ها نقض می شود.

وی تاکید کرد: وقتی پرسنلِ بهداشتی، هنگام کار به این ویروس دچار می شوند، نه تنها دیگر پرسنل بیمارستان ممکن است به آن دچار شوند، بلکه خطر انتقال آن به دیگر بیماران نیز وجود دارد.

26

 

پربیننده ترین خبرها