روزنامه انگلیسی: ترکیه هپیمان است یا دشمن ؟!

روزنامه انگلیسی: ترکیه هپیمان است یا دشمن ؟!
چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 14:08

روزنامه انگلیسی تایمز از موضع مبهم دولت ترکیه در قبال گروه تروریستی داعش سخن گفت و این گروه را اهرمی برای تحقق اهداف آنکارا توصیف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: ترکیه به یک هم پیمان مبهم در ائتلاف غرب علیه داعش تبدیل شده است زیرا از یک سو همواره بر حمایت و مشارکت خود در حمله و تعقیب عناصر گروه تندروی داعش تاکید می کند اما از سوی دیگر، رفتار ترکیه در ارتباط با استفاده از خاک این کشور به عنوان گذرگاه اصلی تندروها از سراسر جهان برای ورود به سوریه و عراق به گونه ای دیگر است.

تایمز خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن است که ترکیه تصمیم بگیرد، آیا همپیمان ما است و یا دشمن ؟!
تایمز تأکید کرد: فقط همین مانده است که ترکیه در فرودگاه خود برای تروریست ها تابلو بزند و روی آن بنویسد که "راه رفتن به جنگ مقدس از اینجا است".
"ابراهیم کالین" سخنگوی دفتر "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه گفت که مسوولان ترکیه هفته جاری بر همکاری سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی خود با همتایان آمریکایی برای جست وجو و یافتن سه دختر انگلیسی تاکید کردند. این سه دختر برای پیوستن به داعش، خاک انگلیس را ترک کرده و به ترکیه رفتند.
روزنامه تایمز نوشت: برکسی پوشیده نیست که ترکیه به دنبال دو هدف اصلی و روشن است نخست سرنگون کردن بشار اسد، رییس جمهور سوریه، و دوم سرکوب کردها. این مسایل، حفظ گروه داعش را به اهرمی تبدیل می کند که چه بسا به آنکارا برای رسیدن به این دو هدف کمک می کند.
این روزنامه از غرب خواست تا در ائتلاف با ترکیه در زمینه جنگ علیه داعش محتاط برخورد کنند؛ زیرا آنکارا با این گروه - قبل از اینکه یک دشمن باشد- به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهدافش تعامل می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها