دیدار هیأت پارلمانی فرانسه با بشار اسد

دیدار هیأت پارلمانی فرانسه با بشار اسد
چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 16:54

رئیس جمهور سوریه در دیدار هیأت پارلمانی فرانسه تاکید کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند اراده سیاسی حقیقی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هیات متشکل از چهار نماینده پارلمان و مجلس سنای فرانسه، برای نخستین بار از زمان آغاز بحران سوریه با حضور در دمشق، با مقامات این کشور دیدار کردند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه که صبح امروز اعضای این هیأت فرانسوی را به حضور پذیرفت، خطاب به آنان گفت: در  مبارزه با تروریسم باید باور داشته باشیم که این مبارزه برای همه کشورها سودمند است.

رئیس جمهور سوریه در ادامه تاکید کرد که دمشق همچون گذشته از بهبود روابط با کشورها بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر استقبال می کند.

اعضای هیات پارلمانی فرانسوی عبارتند از دو عضو پارلمان به نام های جرارد پاپِت (رئیس انجمن دوستی فرانسه و سوریه) و ژاک میارد؛ و دو عضو مجلس سنا به نام های اِمری دو مونتسکیو (نایب رئیس کمیسیون امور خارجه در سنا) و ژان پی‌یر.

شماری از اعضای جمعیت های امدادرسانی فرانسه نیز این هیأت را در سفر به دمشق همراهی می کنند.

در همین حال، برخی مقامات فرانسوی تلاش می کنند این چرخش آشکار در مواضع فرانسه در قبال سوریه را کم‌رنگ جلوه دهند. در این راستا الکساندر جورجینی سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشته که سفر هیأتی از قوه مقننه، در چارچوب اصل تفکیک قوا صورت گرفته و بیانگر موضع دولت فرانسه نیست و این سفر هیچ پیام رسمی برای اسد در بر ندارد.

اما آلن مارسو نماینده پارلمان فرانسه اعلام کرده که این سفر با موافقت ضمنی هولاند رئیس جمهور فرانسه انجام شده است.

مراسو تاکید کرده که پیش از این هم یک هیات امنیتی آمریکایی به دمشق رفته بود. روابط امنیتی و اطلاعاتی پاریس و دمشق هم در پاییز 2013 از سر گرفته شده و ادامه خواهد یافت.

وی همچنین اظهار داشت که موضع دولت فرانسه در قبال حکومت سوریه قابل قبول نیست.

پربیننده ترین خبرها