ده‌ها زن استرالیایی از داعش حمایت می‌کنند

ده‌ها زن استرالیایی از داعش حمایت می‌کنند
پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 - 13:49

مقامات استرالیا گفتند که حدود چهل زن استرالیایی در فعالیت های تروریستی مشارکت داشته یا از گروه های تروریستی حمایت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جولی پیشاپ" وزیر خارجه استرالیا در سخنان خود در پارلمان این کشور گفت: شمار دختران استرالیایی که به گروه تروریستی داعش می پیوندند، رو به افزایش است.

وی افزود: بیشتر زنان استرالیایی با هدف پیوستن به همسران خود که عضو داعش هستند، یا برای ازدواج با تروریست ها به سوریه یا عراق می روند.

شبکه تلویزیونی "ای بی سی" به نقل از پیشاپ گفت: زنان خارجی یک پنجم تروریست ها در عراق و سوریه را تشکیل می دهد. گروه تروریستی داعش علاوه بر قتل و اعدام، درباره نحوه بردگی جنسی زنان شامل تجاور و کتک زدن دستوراتی داده است.

وی افزود: حتی کودکان از این قاعده مستثنی نبوده اند و دستوراتی درباره تعرض به دختران غیر بالغ منتشر شده است.

وزیر استرالیایی از خانواده ها و دوستانِ پسران و دختران استرالیایی که در معرض چنین خطری قرار دارند خواست تا مانع از تبدیل آنها به عناصر افراطی شوند.

گفته می شود که دهها تبعه استرالیایی در کنار تروریست های داعش در سوریه و عراق می جنگند.

در همین حال، گروه وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش داد: یک شهروند استرالیایی که در جمع کردها علیه داعش می جنگید، در حمله داعش به نیروهای  کردها در شمال شرق سوریه کشته شد.    

"تونی آبوت" نخست وزیر استرالیا با هشدار نسبت به افزایش خطر علیه کشورش از سوی تروریستها؛ تشدید قوانین اعطای تابعیت به هدف مقابله با این عناصر را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: می توان شناسنامه افراد دو تابعیتی را در صورت نقض قوانین مبارزه با تروریسم لغو یا افراد متولد استرالیا را از امتیازاتی محروم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها