تغییر قوانین پروازی انگلیس برای منع سفر داعشی‌ها

تغییر قوانین پروازی انگلیس برای منع سفر داعشی‌ها
يکشنبه 17 اسفند 1393 - 22:13

العالم ـ انگلستان با هدف جلوگیری از انتقال مسافران مشکوک به پیوستن به داعش در سوریه و عراق، مجموعه‌ای از قوانین جدید را برای شرکت‌های هواپیمایی اِعمال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر طبق این قوانین، وزیر کشور انگلیس می تواند در صورتی که گمان رود مسافران به قصد مشارکت در فعالیتهای تروریستی در پروازهایی به مقصدهای معروفی مانند سوریه مسافرت می کنند، می تواند شرکت های هواپیمایی را از انتقال این مسافران از جمله کودکان بازدارد.

به نوشته روزنامه ساندی تایمز، این لایحه ها در هفته جاری، در فهرست لوایحی که در پارلمان به رای گذاشته می شوند، قرار داده خواهند شد و شرکت های هواپیمایی را ملزم خواهد کرد که برای انتقال این مسافران مجوز ارائه کنند.

به نوشته این روزنامه، یک دستگاه به طور خودکار با استناد به اطلاعات دریافتی از شرکتهای هواپیمایی، اسامی "مسافران خطرناک" را اعلام خواهد کرد و آنها را از سوار شدن به هواپیما بازخواهد داشت.

هزاران نفر از خارجی ها از بیش از 80 کشور به داعش و دیگر گروه های تندرو در سوریه و عراق پیوسته اند؛ از جمله یک انگلیسی معروف به "جان جهادی" است که در نوارهای ویدئویی که داعش در اینترنت منتشر می کرد، برای سربریدن گروگانها ظاهر می شد.

همچنین سه دختر انگلیسی از لندن عازم ترکیه شدند و گمان می رود که به داعش پیوستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها