تخریب آثار باستانی عراق ادامه دارد

تخریب آثار باستانی عراق ادامه دارد
دوشنبه 18 اسفند 1393 - 15:21

وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق با هشدار درباره ادامه تخریب و سرقت آثار تاریخی این کشور توسط داعش، اقدام بین المللی برای توقف این فجایع را خواستار شد.

سرقت آثار باستانی خورسیباد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این وزارتخانه روز دوشنبه در بیانیه ای از تخریب و سرقت آثار شهر باستانی "خورسیباد" که از مراکز مهم "آشوریان" در استان نینوا در قرن هشتم پیش از میلاد به شمار می آید، خبر داد.
این بیانیه افزود: تروریست ها مصمم هستند که تاریخ بشری را با از بین بردن میراث نیاکان و در میان بهت و حیرت جهانیان از بین ببرند. ما یک بار دیگر هشدار می دهیم که این عناصر تندرو اگر مانعی در برابر خود نبینند با طرز فکر تکفیر و مریض خود  به تخریب آثار باستانی عراق ادامه می دهند.

عراق چشم به راه مواضع بین المللی علیه داعش
در این بیانیه آمده است: ما همچنان منتظر موضع گیری بین المللی قاطع برای توقف جنایات داعش هستیم که این بار با دستبرد زدن به حافظه بشری، قصد از بین بردن آثار باستانی عراق را دارد که نمونه های آن در تمام موزه های دنیا می درخشد.
تخریب شهر باستانی الحضر
عناصر افراطی داعش شنبه گذشته با حمله به شهر باستانی "الحضر" در استان نینوا که تاریخی دو هزارساله دارد، با لودر آثار باستانی آن را تخریب کردند.
این اقدام چند روز بعد از حمله به شهر آشوری "نمرود" صورت گرفت و دیروز، یکشنبه، هم تروریست ها به شهر "خورسیباد" در بعشیقه در شمال موصل حمله ور شده و آثار باستانی آن را به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها