سوگند قدیمی ترین وزیرخارجه جهان دربرابر پادشاه

سوگند قدیمی ترین وزیرخارجه جهان دربرابر پادشاه
سه شنبه 19 اسفند 1393 - 10:41

العالم - سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی در چهلمین سال تصدی پست وزارت خارجه ، بار دیگر در برابر یکی از پادشاهان این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، در حالی که به دنبال مرگ ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان و به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیر ، شایعات گسترده ا ی مبنی بر برکناری سعود الفیصل منتشر شده بود ، پادشاه جدید عربستان ترجیح داد همچنان وزیر خارجه کهنسال این کشور را حفظ کند.

سعود الفیصل 75 ساله از سال 1975 وزیر امور خارجه عربستان  است و تنها وزیر امور خارجه در جهان به شمار می آید که به مدت 40 سال در صدر دستگاه دیپلماسی فعالیت می کند.

سعود دچار بیماری های مختلف است و هنگام به تخت نشستن ملک سلمان ، در آمریکا تحت عمل جراحی از ناحیه ستون فقرات قرار گرفت.

ملک سلمان روز 23 ژانویه 2015 به جای ملک عبدالله بن عبدالعزیز به تخت نشست و چهارمین پادشاهی است که سعود الفیصل را به عنوان وزیر خارجه عربستان در سمت خود ابقاء می کند.

پادشاه جدید عربستان روز 29 ژانویه 34 فرمان صادر کرد که یکی از آنها تغییر ترکیب دولت بود و به  این ترتیب 6 وزیر را که ملک عبدالله 5 هفته قبل از مرگش منصوب کرده بود ، عزل کرد ولی سعود الفیصل را در سمت خود ابقاء کرد.

" اسامه نقلی "مسئول اداره اطلاع رسانی وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد : من از 10 سال پیش گاه خبر استعفاء و گاه خبر درگذشت سعود الفیصل را تکذیب می کنم.

منابع خبری در عربستان روز 2 مارس اعلام کرده بودند که ملک سلمان استعفای سعود الفیصل را پذیرفته است.

سعود الفیصل که در سال 1975 توسط ملک خالد پادشاه وقت عربستان به عنوان وزیر خارجه معرفی شد در دوران فهد بن عبدالعزیز و ملک عبدالله هم در سمت خود ابقاء شد و اکنون شیخ سلمان چهارمین پادشاهی است که برای سپردن سکان سیاست خارجی به سعود اعتماد می کند.

پربیننده ترین خبرها