آزادی برخی از مناطق تکریت از اشغال داعش

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 13:21

العالم - خبرنگار شبکه العالم درعراق از آزادسازی برخی مناطق شهر تکریت در استان صلاح الدین در شمال عراق از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.

" حيدر قاسم " خبرنگار شبکه العالم درعراق گزارش کرد که نیروهای عراقی مناطق " الهياكل " ، " الديوم " و منطقه صنعتی شهر تکریت و نیز بیمارستان نظامی داخل این شهر را از کنترل داعش خارج کردند و درنتیجه شمار زیادی از عناصر داعش از جمله چند نفر از سرکرده های این گروه به هلاکت رسیدند.

خبرنگار العالم که نیروهای عراقی را در عملیات آزادسازی مناطقی از تکریت همراهی کرده است، افزود که پیشروی نیروهای عراقی سریعتر از حد انتظار بود.

وی که اکنون در منطقه الدیوم تکریت مستقر است ، در ادامه گزارش خود تاکید کرد که نیروهای عراقی از بامداد امروز، خاکریزها و مواضع دفاعی عناصر داعش را هدف قرار داده اند و نیروهای عراقی از چهار محور به تکریت یورش برده و به پیروزی های قابل ملاحظه از زمان ورود به تکریت دست یافته اند.

خبرنگار العالم همچنین گفت که درزمان حاضر درگیری های شدید میان دو طرف جریان دارد و نیروهای عراقی فقط یک کیلومتر از محل استقرار عناصر مسلح فاصله دارند و نیروهای عراقی با عناصر داعش وارد جنگ خیابانی شده اند.

به گزارش خبرنگار العالم،  در منطقه شمال تکریت نیز ستون های دود مشاهده می شود و نیروهای زرهی عراق برای پشتیبانی از نیروهای زمینی به این منطقه یورش می برند و برخی از مناطق داخل شهر آزاد شده اند و همچنین بیمارستان و منطقه " سمره " از کنترل داعش خارج شده است.

نیروهای پیشرو از طریق بی سیم خبردادند که عناصر مسلح داعش به سمت مناطق شمال تکریت پا به فرار گذاشته اند و نیروهای عراقی از زمان ورود به شهر ، ده ها نفر از عناصر مسلح داعش را به هلاکت رسانده اند.

خبرنگار العالم با اشاره به کمبود نیرو و تجهیزات عناصر مسلح داعش در شهر تکریت ، گزارش کرد که یک سرکرده اصلی این گروه در داخل شهر تکریت به قتل رسیده است و بعد از حمله هواپیمای عراقی به داخل شهر ، فریاد عناصر مسلح از طریق بی سیم به پاخاست که دراین حمله ، 5 نفر از آنان کشته شدند.

" احمد الاسدی" نماینده پارلمان عراق که سخنگوی نیروهای مردمی است، به خبرنگار العالم گفت که از ساعات اولیه صبح امروز( چهارشنبه) ، عملیات گسترده را از محور الديوم-تقاطع نفت ( واقع در غرب تکریت و در فاصله حدود دو کیلومتری مرکز شهر تکریت ) آغاز کردیم و اکنون نیروهای عراقی شروع به پیشروی کرده و اکنون بر روی بلندی های این منطقه هستند و نیروهای بسیج مردمی با پشتیبانی نیروهای مسلح به این منطقه رسیده اند.

الاسدی افزود که کل منطقه الهیاکل پاکسازی شده است و نیروهای مردمی به سمت منطقه مجمع المحاكم و دیگر مناطق درحال پیشروی هستند تا به رود دجله برسند تا راه را ببندند و شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم و سپس به پاکسازی هرمنطقه اقدام کنند.

وضعیت عناصر مسلح داخل تکریت

الاسدی گفت که فضا برای پیشروی بازبوده و پیشروی ملموس است و این بدان معناست که عناصر داعش شکست خورده اند و همه مواضع دفاعی آنان به مشکل برخورده اند .همه نیروهای عراقی به منطقه الهیاکل و منطقه صنعتی رسیده اند که در فاصله چند متری ساختمان شورای استانداری واقع شده است.

وی تصریح کرد طرحی که نیروهای عراقی وضع کردند، اقتضا می کرد که پیشروی از دو محور اساسی صورت گیرد ، محور اولی ، محور غربی به سمت مرکز شهر تکریت است که خود به دو محور تقسیم می شود و محور فشار از سمت شمال و ما انتظار داشتیم که رسیدن به منطقه الهیاکل و پاکسازی آن دست کم یک یا دو روز زمان نیاز داشته باشد، اما اکنون ساعت ده صبح است و منطقه الهیاکل به طور کامل پاکسازی شده است.

سخنگوی نیروی مردمی گفت که از روز اول در نشستی مطبوعاتی درباره شروع این عملیات اعلام کردیم که این عملیات ، یک عملیات صرفاً عراقی است که نیروها و تشکیلات نیروهای مردمی با حمایت نیروهای مسلح به ویژه نیروهای پلیس فدرال او فرماندهی عملیات ویژه آنرا اجرا می کنند.

پربیننده ترین خبرها