افسران اردنی زندانیان بحرینی را شکنجه می‌کنند

افسران اردنی زندانیان بحرینی را شکنجه می‌کنند
جمعه 22 اسفند 1393 - 10:31

رژیم آل خلیفه نظارت بر زندان مرکزی "جو" بازداشتگاه زندانیان سیاسی بحرین، را به افسران اردنی سپرده است.

 

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع بحرینی با اشاره به اوضاع زندان مرکزی "جو" تأکید کردند که از سرنوشت 14 تن از زندانیان در ساختمان "انزوا" پس از حمله نیروهای امنیتی به زندان در روز سه شنبه (19 اسفند ماه، دهم ماه مارس) تا کنون هیچ اطلاعی در دست نیست.

پایگاه اینترنتی مرآه البحرین گزارش داد: مدیریت زندان، بازداشت شدگان را به اداره بازجویی فرامی خواند و در آنجا آنها را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می دهد.

اسامی 14 زندانی سیاسی مفقود الاثر 

بر اساس اطلاعات منتشر شده، اسامی 14 زندانی مفقودالاثر عبارتند از: سلمان إسماعيل سلمان نصيف، عبدالأمير جواد القيدوم، حسين جعفر كاظم حمزة، علي أحمد إبراهيم هارون، أحمد محمد حبيب العصفور، حسن جابر القطان، علي عادل سلطان، حسن محمد حسن الحداد، طارق عبدالودود، عبدالله حسن الساري، سلمان علي محمد الدرازي، مقداد سعيد، حسن نادر علي أكبر أسيري وحسين محمد علي محمد جناحي.

بر پایه این اطلاعات افسران اردنی با رتبه های نظامی بالا که با وزارت کشور بحرین همکاری دارند، در یورش به زندان نظارت داشتند و پس از تسلط یافتن بر اوضاع، افسر اردنی به نام ستوان "عیسی جودر" قبل از این که مدیر زندان در صحنه حضور یابد وارد عمل شد و زندانیان را در محوطه به صف کرد.

نظارت افسر اردنی بر شکنجه زندانیان سیاسی بحرینی

اطلاعات رسیده حاکی است که این افسر اردنی به واسطه تلگراف اطلاعات دریافت می کرد و به همراه سایر افسران اردنی بر شکنجه زندانیان نظارت می کرد و پس از جمع کردن زندانیان در حیات زندان آنها را به باد کتک می گرفت.

تهدید افسران اردنی به ضرب وشتم بیشتر زندانیان

بازداشت شدگان گفتند پس از فراخوانده شدن بسیاری از آنان به دفاتر بازجویی، دهها تن از ایشان در حمله به زندان مجروح شدند. افسران اردنی بازداشت شدگان را تهدید کردند که مورد ضرب و شتم بیشتری قرار خواهند گرفت و آنان پس از حوادث اخیر بر اوضاع زندان نظارت خواهند داشت. 

زندانیان وضعیت به وجود آمده را بسیار سخت توصیف و خاطرنشان کردند، آنچه که روی داد از دوران اعمال قانون حالت فوق العاده در ماه مارس 2011 شدیدتر بوده است.

آنها گفتند: پس از یورش نیروهای امنیتی به زندان آنها در معرض شکنجه و تراشیدن سر و توهین قرار دارند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها