شکنجه‌گران اردنی در زندان های بحرین

شکنجه‌گران اردنی در زندان های بحرین
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 13:32

مرکز حقوق بشر بحرین فاش کرد که صدها تن از بازداشت شدگان در زندان جو، در حمله نیروهای امنیتی اردن به زندان جو، دچار آسیب ها و جراحتهای جدی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد که نیروهای درک اردنی، در شکنجه زندانیان، صدها تن را دچار شکستگی استخوان و خونریزی کرد.
مرکز حقوق بشر بحرین، در پستی بر روی صفحه تویتر خود نوشت: زندانبانان در زندان مرکزی جو، افراد را پس از ضرب و جرح و شکنجه مجبور کردند شعار "زنده باد زنده باد بوسلمان" سر دهند. آن گاه آن ها را ناچار کردند به مدت دو روز در فضای باز بنشینند و بدون پتو بخوابند. سپس نیروهای اردنی، تونل شکنجه ایجاد کردند و هنگام عبور زندانیان آن ها را با میله های آهنی و باتوم های چوبی و پلاستیکی مورد ضرب و جرح قرار دادند.
مرکز حقوق بشر بحرین همچنین فاش کرد که زندانبانان ساختمان 4 زندان مرکزی جو، زندانیان را به مدت دو روز از سرویس بهداشتی محروم کردند.
این مرکز همچنین از مفقود شدن چند تن از زندانیان به نام های "جعفر عون، علی حاجی، علی القفاص، عبدعلی السنکیس، ناجی فتیل، عباس العکری، محمد سرحان، عباس السمیع، علی الغانمی و احمد حمیدان" خبر داد.
"یوسف المحافظه" معاون مرکز حقوق بشر بحرین از فعالان اردنی خواست در خصوص جنایت هایی که نیروهای درک اردنی ضد زندانیان سیاسی در زندان های بحرین مرتکب می شوند، به افشاگری بپردازند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها