واکنش نماینده عراقی به ادعاهای بارزانی

واکنش نماینده عراقی به ادعاهای بارزانی
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 08:59

عضو فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق، از اظهارات اخیر مسرور بارزانی رئیس اداره اطلاعات کردستان عراق درباره نیروهای بسیج مردمی این کشور انتقاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "حنان فتلاوی" ضمن انتقاد از مسرور بارزانی که در تازه ترین سخنان خود نیروهای داوطلب مردمی عراق در مبارزه با داعش را "باندهای مسلح شیعه" توصیف کرده بود، گفت: اگر دولت عراق به بارزانی و امثال وی پاسخ دهد، دیگر کسی جرات دامن زدن به این سخنان بیهوده را ندارد.

سومریه نیوز نوشت: فتلاوی در بیانیه خود با بیان این که امیدوار است دولت عراق به اظهارات اخیر مسرور بارزانی در گفت و گو با "بی بی سی" پاسخ دهد، گفت: از آقای مسرور می پرسم که اگر قهرمانان داوطلب مردمی عراق، شبه نظامیان شیعه تحت حمایت ایران هستند، پس چرا زمانی که داعش به مرزهای اربیل رسید، پیشمرگه از ایران کمک درخواست کرد؟ آیا با این توصیف ما حق داریم بگوییم که نیروهای کُرد پیشمرگه شبه نظامیان تحت حمایت ایران هستند؟

فتلاوی با اشاره به این که به نظر می رسد فرمان آمریکا به دولت محلی کردستان عراق صادر شده است تا جزئی از حمله سازمان یافته علیه قهرمانان داوطلب مردمی که پیروزی های چشمگیری را محقق کرده اند باشد، تاکید کرد که اگر مسرور بارزانی و امثال وی پاسخ قاطعی از سوی دولت ساکت عراق دریافت کنند، دیگر شاهد تکرار این خرافات نخواهیم بود.

مسرور بارزانی رئیس اداره اطلاعات کردستان عراق روز گذشته طی سخنانی ادعا کرده بود: کمک طلبیدن دولت عراق از " شبه نظامیان  شیعه" (نیروهای بسیج مردمی) ممکن است به بروز مشکلی بزرگ تر از داعش منجر شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها