القاعده یمن مسئولیت ترور الخیوانی را به عهده گرفت

القاعده یمن مسئولیت ترور الخیوانی را به عهده گرفت
پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 - 14:42

گروهک تروریستی انصار الشریعه (شعبه القاعده در یمن) مسئولیت ترور عبدالکریم الخیوانی یکی از رهبران انصارالله در صنعا را به عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک انصار الشریعه شعبه القاعده یمن مسئولیت ترور عبدالکریم الخیوانی یکی از رهبران انصارالله در صنعا را به عهده گرفت.

القاعده یمن اعلام کرد که دو تن از عناصر این گروهک روز گذشته در حالی که سوار بر موتور سیکلت بودند در خیابان الرقاص صنعا به سمت عبدالکریم الخیوانی تیراندازی کرده و وی را از پا در آوردند.

این گروه تروریستی اعلام کرد که عاملان اجرای این ترور بعد از انجام عملیات بدون اینکه آسیبی ببینند پا به فرار گذاشتند.

روز گذشته (27 اسفند) رسانه‌های یمنی اعلام کردند که دو فرد مسلح ناشناس عبد الکریم الخیوانی روزنامه نگار یمنی و یکی از رهبران جنبش انصارالله را در نزدیکی منزلش در خیابان هائل صنعاء پایتخت یمن ترور کردند.

 

الخیوانی، از شخصیت های برجسته سیاسی و رسانه ای یمن به شمار می رفت. وی با تصدی ریاست اداره سیاسی حزب حق یمن و در کنار آن سردبیری روزنامه امت، در دو عرصه سیاست و رسانه درخشید و پس از آن، به عنوان سردبیر هفته نامه الشوری و همچنین سردبیری پایگاه اینترنتی الشوری.نت، در حافظه مردم یمن ماندگار شد.

عبدالکریم محمد الخیوانی نویسنده و روزنامه نگار یمنی در سال 1965 در شهر تعز یمن به دنیا آمد و از اعضای شورای سیاسی انصارالله و عضو کمیته عالی انقلابی یمن بود که بعد از بیانیه قانون اساسی در این کشور تشکیل شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها