تأکید وزیرخارجه عراق بر اجرای توافقنامه‌ها با روسیه

تأکید وزیرخارجه عراق بر اجرای توافقنامه‌ها با روسیه
جمعه 29 اسفند 1393 - 21:46

وزیر خارجه عراق با تأکید بر لزوم اجرای توافقنامه های کشورش با روسیه اعلام کرد، عراقی ها مشکلاتی را که مانع پیشرفت کشورشان می شود ، پشت سرخواهند گذاشت .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم جعفری" روز جمعه در دیدار با "الکسی پوشکوف" رئیس کمیسیون روابط بین الملل مجلس دومای روسیه گفت: مردم عراق مشکلات را با اتحاد و همبستگی پشت سرخواهند گذاشت و توطئه ها و فتنه ها را خنثی خواهند کرد.
جعفری خاطرنشان کرد: ارتش، داوطلبان، پیشمرگه و عشایر مجدانه با داعش می جنگند و این گروه تروریستی در بسیاری از مناطق عراق متحمل تلفات و خسارات سنگینی شده است. 
وزیر خارجه عراق اظهار داشت: عراق دارای منابع و ثروت های متعددی است ولی با اوضاع ویژه ای مواجه است که در این اوضاع نیاز به سرمایه گذاری همه کشورهای دوست خود و مبادله تجارب مختلف با این کشورها دارد.
جعفری تأکید کرد: اقشار دینی، مذهبی ، قومیتی و سیاسی عراق در همه نهادهای این کشور خصوصاً ریاست جمهوری ، نخست وزیری و مجلس نمایندگان به معنای واقعی کلمه نماینده دارند .
جعفری از تمایل دولت متبوع خود برای برقراری روابط با کشورهای مختلف جهان برای تأمین منافع مشترک و دفع خطرات مشترک خبر داد و افزود: توافقنامه های عراق و روسیه برای تقویت روابط تاریخی دو کشور باید اجرا شود.
پوشکوف با تأکید بر حمایت دولت متبوعش از عراق در زمینه های مختلف گفت: همکاری روسیه و عراق برای تأمین منافع مشترک ضروری است .
ابراهیم جعفری چهارشنبه گذشته وارد مسکو پایتخت روسیه شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها