غار نشینی خانواده‌های فلسطینی به خاطر "پیمان اسلو"

غار نشینی خانواده‌های فلسطینی به خاطر
شنبه 1 فروردين 1394 - 11:55

شماری از خانواده های فلسطینی برای مقابله با شهرک سازی صهیونیستی در اراضی شان در کوه پایه های "الخلیل" واقع در جنوب "کرانه باختری" به غار نشینی روی آورده اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، علت این اقدام آن است که ارتش صهیونیستی به آنان اجازه نمی دهد که در زمینهایشان خانه بسازند. 
"نعمان شحاده حمامده" (57 ساله) همراه با خانواده اش متشکل از 13 نفر در غاری زندگی می کند که مساحت آن فقط 30 متر مربع است.
وی که شغلش دامداری و کشاورزی است، به خبرگزاری "آناتولی" ترکیه گفت: در شرایط دشواری زندگی می کنیم اما به آن عادت کرده ایم، خواستیم خانه بسازیم اما اشغالگران صهیونیست هر بار آن را به بهانه آن که خانه سازی بدون مجوز در مناطق "ج" بر اساس توافق اسلو ممنوع است، منهدم و ویران کردند.  
در کنار خانواده نعمان 15 خانواده از خاندان "حمامده" در روستایی کوچک زندگی می کنند.
پیمان "اسلو 2 " امضا شده میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در سال 1995 ، کرانه باختری را به مناطق "الف"، "ب" و "ج" تقسیم کرد.
منطقه "الف" 18 درصد کرانه باختری را تشکیل می دهد که از نظر امنیتی و اداری تحت سلطه حکومت فلسطین است، منطقه "ب" 21 درصد کرانه باختری است که مدیریت غیر نظامی آن با دولت فلسطین و مدیریت امنیتی با رژیم صهیونیستی است.   
ولی منطقه "ج" 61 درصد کرانه باختری را شامل می شود که تمام امور امنیتی و اداری آن در اختیار رژیم صهیونیستی بوده و اجرای هر گونه پروژه توسط فلسطینی ها نیازمند موافقت این رژیم غاصب است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها