تاكيد اسد بر توافق درباره جدول كاری کنفرانس مسكو

تاكيد اسد بر توافق درباره جدول كاری کنفرانس مسكو
يکشنبه 2 فروردين 1394 - 20:24

رئيس جمهور سوريه بر اهميت توافق درباره يك جدول كاری برای به موفقيت رساندن كنفرانس مسكو در اوايل ماه آينده تاكيد كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از خبرگزاري دولتي سوريه، كنفرانس مسكو قرار است اوايل ماه آينده بين هيئت اعزامي دولت سوريه و يك هيئت از بخشي از مخالفان سوري براي ايجاد راهكاري به منظور برون رفت از بحران سوريه برگزار شود.
بشار اسد رئيس جمهور سوريه در جريان ديدار "عظمه الله كولمحمدوف" فرستاده روسيه در شهر دمشق بر "تمايل گسترده دمشق براي تداوم كار به منظور به موفقيت رساندن تلاش هاي مسكو تاكيد كرد و مهمترين گام براي رسيدن به اين هدف را همان توافق بر سر يك برنامه كاري دانست كه روش كار، مباني گفت وگو و سازوكارهاي لازم براي تحقق اهدافش را مشخص مي كند.
بشار اسد به اعتماد دولت و ملت سوريه به رهبري روسيه و تلاش هاي بي وقفه آن براي ايجاد راه حلي جهت بحران - با وجود موانعي كه برخي كشورهاي منطقه اي و غربي در مسير رسيدن به اين راه حل ايجاد مي كنند- اشاره كرد. وي در زمينه اين موانع، به حمايت همه جانبه برخی كشورها از گروههاي تروريستي اشاره نمود.
در اين ديدار تاكيد شد كه موفقيت هر فرايند سياسي بايد همراه با تلاش در سطح بين المللي براي فشار بر كشورهاي مخالف دستيابي به راه حل و حامي گروههاي تروريستي باشد تا از اين طريق موضع آنها تغيير يافته و هرنوع حمايت آنها از تروريست ها متوقف شود.

پربیننده ترین خبرها