واکنش سازمان‌های حقوقی عربی به تجاوز عربستان به یمن

واکنش سازمان‌های حقوقی عربی به تجاوز عربستان به یمن
سه شنبه 11 فروردين 1394 - 22:30

34 سازمان حقوقی یمنی و عربی، تجاوز نظامی عربستان به خاک یمن را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم 34 سازمان حقوقی در یمن و سایر کشورهای عربی با امضای بیانیه ای مشترک ضمن محکوم کردن حمله غیر قانونی به یمن، این اقدام را خروج از منشور اتحادیه عرب و ناقض اصل احترام به حاکمیت و استقلال کشورها و سایر قوانین بین المللی  برشمردند.
سازمان های مذکور در بیانیه خود با تاکید بر لزوم توقف فوری جنگ، خاطرنشان کردند این اقدام نظامی بر خلاف فرایند حصول ثبات و توافق سیاسی است که گروههای مختلف جامعه یمنی تلاش می کنند به دور از دخالت و قیمومت بیگانگان به آن دست یابند.
این سازمان ها ضمن رد دخالت در امور داخلی کشورها و استفاده از نیروی نظامی خارجی برای حل اختلافات و درگیری های داخلی که نتیجه ای جز کشتار و ویرانی و پیچیده تر شدن بحران ندارد اینگونه اقدامات را گامی برای کمک به توسعه گروههای تروریستی مانند القاعده و داعش در یمن و کل منطقه ارزیابی کردند.
این بیانیه در ادامه می افزاید که هدف از جنگ علیه یمن، بستن راه مذاکره مسالمت آمیز میان مردم این کشور به منظور رسیدن به راه حلی برای مشکلات است زیرا آنها سیاست هایی که از سوی عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بر ضد منافعشان دیکته می شد نپذیرفتند چرا که این کشورها به شدت بر حذف نقش ملت ها و حق آنها در ایجاد تغییرات مسالمت آمیز اصرار دارند که نمونه آن را می توان در مشارکت نیروهای سپر جزیره برای سرکوب جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین دید.
سازمان های حقوقی در بیانیه خود از شورای امنیت سازمان ملل خواستند با عمل به مسوولیت حقوقی و اخلاقی خود برای حفظ امنیت و صلح بین المللی هرچه سریع تر برای متوقف شدن تجاوز عربستان به یمن اقدام کند و خسارت های ناشی از این تجاوز را به ملت یمن پرداخت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها