تظاهرات علیه "توفان جنایت" در نقاط مختلف جهان

تظاهرات علیه
چهارشنبه 12 فروردين 1394 - 18:15

مردم اروپا و کشورهای اسلامی با برپایی تظاهرات، جنایات رژیم آل سعود علیه مردم بی‌گناه یمن به ویژه کودکان و خردسالان را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ساکنان پایتخت آلمان با تجمع در برابر سفارت عربستان در برلین، تحاوز هوایی ریاض ضد مردم یمن را محکوم و آن را تجاوز آشکار به این کشور توصیف نمودند.

آنان از کشورهای عربی شرکت کننده در این حمله خواستند، با کنار گذاشتن منافع کوتاه مدت و احترام به حق مردم یمن در زمینه تعیین سرنوشت، حمایت از رژیم آل سعود را متوقف کنند.

هندی ها نیز با برپایی تظاهرات جنگ عربستان علیه غیر نظامیان یمنی و انهدام زیر ساخت های یمن را محکوم کردند.

مردم ترکیه هم با تحصن در برابر کنسولگری عربستان در شهر "استانبول" جنایات عربستان که به قربانی شدن غیر نظامیان بی دفاعی یمن انجامیده است را محکوم ساختند.

هزاران نفر از اهالی بغداد نیز با برپایی تظاهرات یاری مردم یمن، اعلام کردند که حمله عربستان با حمایت آمریکا بوده و هدف از آن قتل مردم یمن و انهدام تاسیسات زیربنایی و ارتش آن می باشد.   

شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند که حمله عربستان نقض حاکمیت یمن و ضربه زدن به امنیت، ثبات و وحدت آن و مداخله در امور داخلی یمن به بهانه های واهی است و به همین دلیل عراق از پایداری مردم و ارتش یمن در برابر این حمله ددمنشانه حمایت می کند.    

آنان با اعلام انزجار از کشتار مردم یمن در حمله هوایی عربستان گفتند، رویدادهای جاری یمن مساله ای داخلی بوده و مردم یمن حق تعیین سرنوشت بدون مداخله خارجی را دارند.

اهالی بصره نیز با برپایی تظاهراتی عظیم ضمن محکوم کردن این حمله از دولت عراق اتخاذ موضع قاطع در برابر کشورهای شرکت کننده در حمله و جلوگیری از ورود کالاهای سعودی به عراق را خواستار شدند.

استان های "میسان" و "واسط" عراق هم شاهد اعتراضات مردمی بود که در آن تحریم اقتصادی و تجاری کشورهای شرکت کننده در جنگ علیه یمن را خواستار شدند.

مردم بحرین ضمن سر دادن شعارهایی در اعلام همبستگی با مردم یمن، رهایی یمن از سلطه عربستان و مقابله با تجاوز کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را مورد تاکید قرار داده و حمله عربستان به یمن را محکوم ساختند.

فعالان سیاسی تونس با تجمع اعتراضی در برابر سفارت عربستان، حمله عربستان و شرکایش علیه مردم یمن را محکوم کرده و تاکید کردند که رویدادهای یمن مساله ای داخلی بوده و مردم یمن حق دارند بدون مداخله خارجی که به بهانه اجرای قانون انجام می شود؛ سرنوشت شان را تعیین نمایند.

تونسی ها شعارهایی علیه حمایت عربستان سعودی از تروریسم در سوریه و عراق و عملیات نظامی علیه تمامیت ارضی یمن سر داده و مخالفتشان با مخدوش شدن حاکمیت یمن را مورد تاکید قرار دادند.  

آنان شرکت بیش از 10 کشور در ائتلاف نظامی علیه یک کشور مسلمان عرب به بهانه حمایت از حکومت قانونی و عدم اتخاذ موضع قاطع در برابر سیاست های تجاوزکارانه صهیونیستی در فلسطین اشغالی را محکوم ساختند.  
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها