سازمان ملل: بیش از 500 نفر در بحران یمن کشته شدند

سازمان ملل: بیش از 500 نفر در بحران یمن کشته شدند
جمعه 14 فروردين 1394 - 12:04

العالم ـ سازمان ملل متحد اعلام کرد که آمار قربانیان درگیریهای یمن به 519 کشته و هزار و 700زخمی رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، والری آموس مسئول عملیات انسان دوستانه در سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید، از طرفهای درگیر خواست تا تمام تلاش خود را برای حمایت از شهروندان بکار گیرند.

ائتلاف مدنی یمن برای ثبت جنایت های تجاوزگری عربستان نیز در گزارشی دراین باره نوشت که حملات هوایی به بیمارستانها، فرودگاه ها، نیروگاه ها و انبارهای مواد غذایی متمرکز شد و به آواره شدن هزاران خانواده منجر گشت.

تجاوزگری عربستان برای نهمین روز پی در پی همچنان ادامه دارد و و قربانیان بیشتری بویژه از میان کودکان و زنان برجای می گذارد.

جنگنده های عربستان به حملات خود ضد صنعا  ادامه می دهند و انبارهای غلات را در منطقه همدان هدف قرار دادند که به کشته شدن دو کودک و زخمی شدن 57 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان انجامید.

در استان عدن در جنوب یمن نیز کشتی های جنگی، فرودگاه بین المللی را هدف قرار دارند این در حالی است که برخی خبرها حاکی از آتش گرفتن هواپیماها از جمله هواپیمای منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن است و این علاوه بر اردوگاه نیروهای ویژه امنیتی در منطقه خورمکسر است.

جنگنده های سعودی همچنین حملات سنگینی را به دو استان الضالع و تعز آغاز کردند.

در تبادل آتش در یکی از مناطق مرزی در یمن، نخستین نظامی سعودی از گارد مرزی کشته و ده تن دیگر زخمی شدند.

یک سخنگوی امنیتی سعودی تاکید کرد که گارد مرزی در یکی از ایست های بازرسی در منطقه عسیر در معرض تیراندازی شدید از طرف یک منطقه کوهستانی در خاک یمن قرار گرفت که به کشته شدن سرجوخه سلمان المالکی و زخمی شدن ده تن دیگر انجامید.

منابع یمنی نیز از رویارویی های شدید میان قبایل منبه و نیروهای سعودی در مرز میان دو کشور خبر دادند این در حالی است که یک مسئول آمریکایی تاکید کرد که نیروهای زمینی عربستان در طول مرزهای خود با یمن، وضعیت دفاعی اتخاذ کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها